Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20867/thm.9.2.2
INTERAKTIVNOST RAČUNOVODSTVA I MENADŽMENTA KVALITETE
Milena Peršić
orcid.org/0000-0002-6668-6856
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Miroslav Drljača
; Zračna luka Zagreb, d.o.o., Zagreb
Sažetak
Troškovi kvalitete predstavljaju financijske učinke odluka menadžmenta u sustavu potpune kvalitete, što računovodstvu daje zadatak da prepozna i vrijednosno izrazi i u obliku izvještaja prezentira menadžmentu rezultate ulaganja u bolju kvalitetu, odn. posljedice odluka o zadržavanju iste razine kvalitete. Da bi računovodstvo moglo oblikovati metodološku osnovicu obuhvaćanja ove vrste troškova, potrebno je u menadžment informacijskom sustavu osigurati prikupljanje relevantnih informacija iz okruženja (vanjski aspekti) a posebno iz procesa i aktivnosti unutar poslovnog sustava (unutarnji aspekti). Katalog informacija o troškovima kvalitete formira se prema informacijskim zahtjevima menadžmenta kvalitete, uvažavajući njegove interese i potrebe ali i zahtjeve koje proizlaze iz ISO normi. Dakle, certificiranje poslovanja prema ISO normama, zahtjeva preustroj računovodstvenog informacijskog sustava, koje dobiva zadatak osiguranja relevantnih informacija za upravljanje troškovima, što je i predmet ovog istraživanja.
Ključne riječi
računovodstveni informacijski sustav; troškovi za kvalitetu; troškovi nekvalitete; menadžment informacijski sustav; ISO norme
Hrčak ID:
181464
URI
Datum izdavanja:
30.12.2003.
Posjeta: 1.816 *