Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20867/thm.9.2.2

INTERAKTIVNOST RAČUNOVODSTVA I MENADŽMENTA KVALITETE

Milena Peršić orcid id orcid.org/0000-0002-6668-6856 ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Miroslav Drljača ; Zračna luka Zagreb, d.o.o., Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 4.606 Kb

str. 13-28

preuzimanja: 619

citiraj


Sažetak

Troškovi kvalitete predstavljaju financijske učinke odluka menadžmenta u sustavu potpune kvalitete, što računovodstvu daje zadatak da prepozna i vrijednosno izrazi i u obliku izvještaja prezentira menadžmentu rezultate ulaganja u bolju kvalitetu, odn. posljedice odluka o zadržavanju iste razine kvalitete. Da bi računovodstvo moglo oblikovati metodološku osnovicu obuhvaćanja ove vrste troškova, potrebno je u menadžment informacijskom sustavu osigurati prikupljanje relevantnih informacija iz okruženja (vanjski aspekti) a posebno iz procesa i aktivnosti unutar poslovnog sustava (unutarnji aspekti). Katalog informacija o troškovima kvalitete formira se prema informacijskim zahtjevima menadžmenta kvalitete, uvažavajući njegove interese i potrebe ali i zahtjeve koje proizlaze iz ISO normi. Dakle, certificiranje poslovanja prema ISO normama, zahtjeva preustroj računovodstvenog informacijskog sustava, koje dobiva zadatak osiguranja relevantnih informacija za upravljanje troškovima, što je i predmet ovog istraživanja.

Ključne riječi

računovodstveni informacijski sustav; troškovi za kvalitetu; troškovi nekvalitete; menadžment informacijski sustav; ISO norme

Hrčak ID:

181464

URI

https://hrcak.srce.hr/181464

Datum izdavanja:

30.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.816 *