Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ULOGA AUTOMATSKIH MISLI, NAVIKA UČENJA I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U OBJAŠNJENJU ŠKOLSKOG USPJEHA I ZADOVOLJSTVA UČENIKA

Ivanka ŽIVČIĆ-BEĆIREVIĆ
Željko RAČKI


Puni tekst: hrvatski pdf 168 Kb

str. 987-1004

preuzimanja: 2.149

citiraj


Sažetak

Ispitivanjem su se željele provjeriti razvojne razlike u ulozi
automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece.
Primijenjena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih
misli pri učenju. Osim automatskih misli pri učenju, učenici su
procjenjivali ispitnu anksioznost, kao i svoje navike učenja. Sva tri
tipa negativnih misli, ali ne i pozitivne automatske misli, pokazale
su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su pozitivne
misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i
strah od razočaranja roditelja, značajni prediktori zadovoljstva
učenika. Kognitivna ispitna anksioznost značajan je negativni, a
fiziološka značajan pozitivni prediktor školskog uspjeha kod svih
učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje
opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se kod njih
odražava i u jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One ulažu više
napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne
svojim školskim dostignućima od dječaka. Premda nema dobne
razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više
negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu
anksioznost.

Ključne riječi

automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh

Hrčak ID:

18346

URI

https://hrcak.srce.hr/18346

Datum izdavanja:

31.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.184 *