hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.15.2.3

Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti

Danijel Labaš   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2339-6277
Dražen Maleš   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6595-6714

Puni tekst: hrvatski, pdf (229 KB) str. 211-229 preuzimanja: 251* citiraj
APA 6th Edition
Labaš, D. i Maleš, D. (2017). Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti. Nova prisutnost, XV (2), 211-229. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3
MLA 8th Edition
Labaš, Danijel i Dražen Maleš. "Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti." Nova prisutnost, vol. XV, br. 2, 2017, str. 211-229. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3. Citirano 20.07.2019.
Chicago 17th Edition
Labaš, Danijel i Dražen Maleš. "Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti." Nova prisutnost XV, br. 2 (2017): 211-229. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3
Harvard
Labaš, D., i Maleš, D. (2017). 'Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti', Nova prisutnost, XV(2), str. 211-229. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3
Vancouver
Labaš D, Maleš D. Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti. Nova prisutnost [Internet]. 2017 [pristupljeno 20.07.2019.];XV(2):211-229. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3
IEEE
D. Labaš i D. Maleš, "Percepcija etičnosti elektroničkih medija kod adolescenata u kontekstu sociodemografskih obilježja i medijske pismenosti", Nova prisutnost, vol.XV, br. 2, str. 211-229, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.15.2.3

Sažetak
Sve veća izloženost različitih društvenih skupina medijima i njihov položaj u kojem su iz "sedme sile" postali "četvrta vlast", dovodi do okolnosti u kojima se nameće potreba za medijskim opismenjavanjem što većeg broja korisnika medijskih sadržaja. Zbog sve većeg broja medija i njihove opće dostupnosti, njihovu su utjecaju danas – više no ikada do sada – izloženi oni najosjetljiviji dijelovi društva, odnosno djeca i mladi. S obzirom na to da ne postoji dostatna institucionalizirana edukacija u obliku školskog predmeta ili izvannastavne aktivnosti, djeca su u procesu medijskog odgoja prepuštena sama sebi ili roditeljima, koji su i sami često nedovoljno medijski obrazovani, što rezultira nekritičkom i površnom percepcijom medijski posredovanih poruka. Zbog toga se nameće pitanje kako adolescenti percipiraju etičnost i etičke vrednote u elektroničkim medijima kojima su više izloženi, te njihove povezanosti s razinom medijske pismenosti. Od izoliranih čimbenika, kao što su stupanj obrazovanja roditelja, materijalne prilike obitelji te spolna struktura, utvrđeno je da postoje razlike u percepciji etičnosti između učenika i učenica, pri čemu se učenice pokazuju osjetljivijima na etička pitanja, no to nije povezano ni s jednim od čimbenika, dok je percepcija etičnosti kod učenika uvjetovana stupnjem obrazovanja oca pa je tako niža kod adolescenata čiji očevi imaju srednjoškolsko obrazovanje, u odnosu na one čiji očevi imaju višu ili visoku naobrazbu, što otvara nova pitanja o potrebi medijskoga odgoja za medijsko opismenjavanje širih slojeva društva, posebno djece i adolescenata.

Ključne riječi
adolescenti; elektronički mediji; medijska pismenost; medijska etika

Hrčak ID: 184977

URI
https://hrcak.srce.hr/184977

[engleski]

Posjeta: 501 *