Izvorni znanstveni članak
Tri geste: Jurjević, Burđelez, Tolj
Marko Stamenković
Sažetak
U radu se razrađuje jedan od mogućih teorijskih okvira vezanih uz postsocijalistički kontekst jugoistočne Europe kako bi se istražile tri paradigmatske pozicije u suvremenoj vizualnoj umjetnosti, one Božidara Jurjevića, Paska Burđeleza i Slavena Tolja. Namjera rada nije iscrpna analiza njihovih praksi; umjesto toga, usredotočit ću se na tri geste u odabranim projektima tih umjetnika koje su prožete konceptom „mračne igre“. Te geste smatram primjerima za ono što bi se moglo nazvati protuterorom negativnosti u uvjetima nekroslikovnog režima moći. Iz globalne komparativne perspektive rad se bavi politikom života i smrti u namjeri da se spomenute geste razmotre kao mikropolitički oblici pobune i otpora – osobito u vezi s neoliberalnom „etikom sreće“ i njezinim „terorom pozitivnosti“, koji su simptomatični za globalni imperijalistički „Sjever“. Na temelju takvih ideja i imajući na umu hermeneutiku nekonzistentnosti svake postsituacije koja još tvrdi da je protuhegemonijska, u ovom radu zastupam tezu o teorijskoj transformaciji „postsocijalizma“ u epistemološku sferu globalnog antiimperijalističkog „Juga“.
Ključne riječi
postsocijalizam; globalni antiimperijalistički Jug; nekroslikovni režim; protuteror negativnosti; "mračna igra"
Hrčak ID:
185600
URI
Datum izdavanja:
1.7.2014.
Posjeta: 1.056 *