Izvorni znanstveni članak
Flanerizam kao performativna metoda i motiv u suvremenoj umjetnosti
Silva Kalčić
Sažetak
Korištenje semiotike grada i transformacija simboličkog sustava gradske informatike česte su metode i teme suvremene umjetnosti. Odjeća i arhitektura spadaju u domenu javnog prostora i urbane mise en scene te podliježu zakonitostima komunikacijskog kodiranja u suvremeno doba te su stoga pogodni motiv i materijal umjetnosti u javnom prostoru, umjetnosti poimane kao beuysovska „društvena skulptura“ koja ujedinjuje stvarni prostor i njegovu simboličnu nadogradnju te umjetnosti poimane „kao život“ i kao ponašanje (tzv. bihevioralna umjetnost). Flanerizam, filozofijski i antropološki fenomen, bitan je za razumijevanje modernog i suvremenog urbaniteta i društvene proceduralnosti i stoga je u tekstu doveden u vezu s umjetnošću performansa i performativnim elementima umjetničke strategije korištenja vlastitog tijela, ili tijela drugih ljudi, nastavljajući se na lakanovsku tezu o značenju slike tijela u konstruiranju identiteta subjekta, u suvremenoj, primarno procesualnoj, akcijskoj, body-art i videoumjetnosti. Figura flâneura, inherentnog nihilizma i nužno u svezi s urbanim prostorom opulentnog društva, prisutna je u izvedbenim umjetnostima u rekreaciji svakodnevnih ne-činjenja kao što su hodanje, stajanje, koračanje u realnom, linearnom ili nekronološkom (engl. cut-and-paste) vremenu.
Ključne riječi
flâneur; umjetnost u javnom prostoru; simulacija; mapiranje; intermedij
Hrčak ID:
185629
URI
Datum izdavanja:
1.7.2013.
Posjeta: 2.531 *