Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Tradicijska glazba srednjoeuropskih država i interkulturalni odgoj u osnovnoškolskoj nastavi glazbe

Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 280 Kb

str. 123-133

preuzimanja: 511

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 280 Kb

str. 134-134

preuzimanja: 5.614

citiraj


Sažetak

Hrvatska je u svim područjima kulture i umjetnosti dijelila kulturnu povijest s ostalim srednjoeuropskim državama. Iako nama bliske, i u nekim segmentima slične, srednjoeuropske države ipak imaju svoju povijest i kulturnu baštinu, pa tako i tradicijsku glazbu. U okviru ovoga rada prikazane su tradicijske glazbe srednjoeuropskih država i analiziran je program osnovnoškolske nastave glazbe u Republici Hrvatskoj sa svrhom uočavanja prisutnosti tradicijskog glazbenog stvaralaštva srednjoeuropskih država namijenjenih pjevanju i slušanju. Cilj je rada kazati da glazba kao dio kulturnog i tradicijskog stvaralaštva može biti snažno sredstvo upoznavanja nekog naroda, boljeg razumijevanja i, u konačnici, poštivanja drugih kultura, što je danas u multikulturnim društvima posebno važno. Škola kao obrazovna i odgojna ustanova trebala bi doprinijeti interkulturnom odgoju i razvijanju interkulturne kompetencije učenika. Glazba kao takva, odnosno nastava glazbe, također može utjecati na razvoj osobnog identiteta koji je povezan s poštivanjem različitosti. U nastavi glazbe, upoznajući različite glazbene tradicije, učenici upoznaju različite kulture te će tako steći toleranciju prema kulturnoj različitosti.

Ključne riječi

interkulturalizam; nastava Glazbene kulture; osnovna škola; tradicijsko glazbeno stvaralaštvo; učenici

Hrčak ID:

186834

URI

https://hrcak.srce.hr/186834

Datum izdavanja:

31.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.174 *