Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika

Sanja Stanić orcid id orcid.org/0000-0003-0569-4841 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Leon Jelača


Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 180-198

preuzimanja: 3.444

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 383 Kb

str. 199-199

preuzimanja: 190

citiraj


Sažetak

Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.

Ključne riječi

čitanje, učenici, odnos prema stvarima, darivanje, korištenje, posjedovanje, značenje knjige

Hrčak ID:

187030

URI

https://hrcak.srce.hr/187030

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.046 *