Izvorni znanstveni članak
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika
Sanja Stanić
orcid.org/0000-0003-0569-4841
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Leon Jelača
Sažetak
Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.
Ključne riječi
čitanje, učenici, odnos prema stvarima, darivanje, korištenje, posjedovanje, značenje knjige
Hrčak ID:
187030
URI
Posjeta: 5.046 *