Izvorni znanstveni članak
POJAVA NASILJA MEĐU DJECOM S OBZIROM NA SPOL, DOB I PRIHVAĆENOST/ODBAČENOST U ŠKOLI
Gordana BULJAN FLANDER
Zorica DURMAN MARIJANOVIĆ
Renata ĆORIĆ ŠPOLJAR
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri
učenici različita spola, dobi i drugih obilježja razlikuju u
počinjenom nasilju u školi. Upotrijebljen je Upitnik o
školskom nasilju – UŠN-2003 (Buljan Flander, Karlović,
Štimac, 2003.), koji je nastao izmjenama i dopunama
Upitnika nasilnik/žrtva autora D. Olweusa te je primijenjen
na 4904 učenika četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih
razreda u 25 osnovnih škola u 13 gradova Republike
Hrvatske. Rezultati su pokazali značajne razlike u
počinjenom nasilju među djecom, tako što dječaci čine
značajno više nasilja od djevojčica, učenici 7. i 8. razreda
značajno su agresivniji od mlađih, a najagresivniji su oni
učenici koji se osjećaju odbačeno u školi. Po svojoj
značajnosti izdvaja se utjecaj varijabli spol i osjećaj
prihvaćenosti/odbačenosti u školi, gdje je uočena bitna
razlika između dječaka i djevojčica, i to tako da osjećaj
prihvaćenosti/odbačenosti u školi ima mnogo važniju ulogu
u činjenju nasilja u skupini dječaka. S obzirom na to da su
ovi rezultati dobiveni na velikom nacionalnom uzorku,
razmatrana je mogućnost praktične primjene u izradbi
preventivnih i intervencijskih programa.
Ključne riječi
nasilje među djecom; nasilna djeca; nasilna ponašanja u školi; prihvaćenost/odbačenost u školi
Hrčak ID:
18925
URI
Datum izdavanja:
30.4.2007.
Posjeta: 11.835 *