Acta Iadertina, Vol. 6 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije
Mirela Tolić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Sažetak
Autorica polazi od teze da su istraživanja semiotike medija nužna u razotkrivanju političke indoktrinacije i medijske manipulacije. Upozorava na značajnosti pojmova signifié i signifiant nužnih pri shvaćanju funkcioniranja transformacije od znaka k simbolu u medijima. Zagovara tezu kako je od velikog značaja shvaćanje procesa semioze prilikom razlučivanja uzročnoposljedičnih veza simboličkih poruka. Primjerima iz medijskih sadržaja razlikuje političku indoktrinaciju od medijske indoktrinacije, te argumentira kada su mediji sredstva političke propagande. Tretira indoktrinaciju kao formu manipulacije. Konstatira da je odgojna uloga medija zadana u razotkrivanju (znakovno) kritičke refleksije multimedijske komunikacije te da je semiotika medija važan aspekt u analizama medijske pedagogije.
Ključne riječi
medijska manipulacija; medijska pedagogija; odgoj; politička indoktrinacija; semiotika medija; semioza; signifié i signifiant
Hrčak ID:
190069
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 3.177 *