Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 1.300 Kb

preuzimanja: 707

citiraj


Sažetak

Stvaranje poduzetničke kulture u društvu povezano je s poduzetništvom u odgoju i obrazovanju, odnosno osposobljenosti, obrazovanosti, mogućnostima i želji neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada - odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - da djeluju poduzetno, proaktivno, inovativno, da teže samopoštovanju i uspjehu. U radu se analiziraju i razmatraju rezultati istraživanja poduzetničkog poriva nastavnika u osnovnoj školi, u kontekstu doprinosa stvaranju poduzetničke kulture. Istraživanje je provedeno na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je otkriti i razmotriti dimenzije poduzetničkog poriva nastavnika, koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skalu s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala. Rezultati su obrađeni postupcima deskriptivne statistike, a interpretirani aritmetičkom sredinom, standardnom devijacijom i frekvencijom čestica u upitniku o poduzetničkom porivu.
Osnovnoškolski nastavnici, prema rezultatima ovog istraživanja, iskazuju visok stupanj samoprocjene dimenzija poduzetničkog poriva u nastavnom, školskom, izvannastavnom i izvanškolskom radu; najviši stupanj prema proaktivnosti i inovativnosti, te usmjerenosti prema postignuću, zatim prema samopoštovanju. Osnovnoškolski nastavnici pokazuju opće odlike za ostvarenje poduzetničke kulture u školi i primjenu poduzetničke pedagogije.

Ključne riječi

poduzetnička kultura; poduzetničko obrazovanje; poduzetnički poriv nastavnika; poduzetništvo

Hrčak ID:

190104

URI

https://hrcak.srce.hr/190104

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.488 *