hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 0-0 preuzimanja: 288* citiraj
APA 6th Edition
Vican, D. (2012). Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi. Acta Iadertina, 9 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190104
MLA 8th Edition
Vican, Dijana. "Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi." Acta Iadertina, vol. 9, br. 1, 2012, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190104. Citirano 19.09.2020.
Chicago 17th Edition
Vican, Dijana. "Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi." Acta Iadertina 9, br. 1 (2012): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190104
Harvard
Vican, D. (2012). 'Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi', Acta Iadertina, 9(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190104 (Datum pristupa: 19.09.2020.)
Vancouver
Vican D. Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi. Acta Iadertina [Internet]. 2012 [pristupljeno 19.09.2020.];9(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190104
IEEE
D. Vican, "Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi", Acta Iadertina, vol.9, br. 1, str. 0-0, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190104. [Citirano: 19.09.2020.]

Sažetak
Stvaranje poduzetničke kulture u društvu povezano je s poduzetništvom u odgoju i obrazovanju, odnosno osposobljenosti, obrazovanosti, mogućnostima i želji neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada - odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - da djeluju poduzetno, proaktivno, inovativno, da teže samopoštovanju i uspjehu. U radu se analiziraju i razmatraju rezultati istraživanja poduzetničkog poriva nastavnika u osnovnoj školi, u kontekstu doprinosa stvaranju poduzetničke kulture. Istraživanje je provedeno na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je otkriti i razmotriti dimenzije poduzetničkog poriva nastavnika, koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skalu s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala. Rezultati su obrađeni postupcima deskriptivne statistike, a interpretirani aritmetičkom sredinom, standardnom devijacijom i frekvencijom čestica u upitniku o poduzetničkom porivu.
Osnovnoškolski nastavnici, prema rezultatima ovog istraživanja, iskazuju visok stupanj samoprocjene dimenzija poduzetničkog poriva u nastavnom, školskom, izvannastavnom i izvanškolskom radu; najviši stupanj prema proaktivnosti i inovativnosti, te usmjerenosti prema postignuću, zatim prema samopoštovanju. Osnovnoškolski nastavnici pokazuju opće odlike za ostvarenje poduzetničke kulture u školi i primjenu poduzetničke pedagogije.

Ključne riječi
poduzetnička kultura; poduzetničko obrazovanje; poduzetnički poriv nastavnika; poduzetništvo

Hrčak ID: 190104

URI
https://hrcak.srce.hr/190104

[engleski]

Posjeta: 489 *