Acta Iadertina, Vol. 11 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Obrazovanje u kontekstu Hegelove „druge prirode“
Jure Zovko
; Sveučilište u Zadru, Odjel za filozofiju
Sažetak
U ovom članku riječ je o Hegelovom poimanju obrazovanja (Bildung) u kontekstu „drugeprirode“. Pod „drugom prirodom“ Hegel podrazumijeva „svijet duha koji je on sam stvorio“(Filozofija prava § 4). Taj svijet duha zapravo je „životni svijet“ (Lebenswelt) tradicije, umjetnostii kulture u kojemu se sloboda etablirala kao temeljna vrijednost. Po Hegelovom mišljenju,zadatak obrazovanja (Bildung) i formiranja u filozofskoj tradiciji jest postići da se prihvatimoralnost koja je postala „druga priroda“ individuuma. Za Hegela, obrazovanje je procesu kojemu se individualni um udiže do univerzalnosti. Obrazovanje (Bildung) kao uzdizanjesvijesti do spoznaje i znanosti (Wissenschaft) nije prenošenje i akumulacija informacija, negoje to oblikovanje mislećeg subjekta. Sukladno tomu, oblikovanje je interpretirano kao kritičkoposvajanje i posredovanje kulture.
Ključne riječi
Hegel; obrazovanje; znanost; „druga priroda“
Hrčak ID:
190120
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 2.150 *