Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/sp32101

Postojanje zla u kršćanskim i naturalističkim svjetonazorima

Benedikt Paul Göcke orcid id orcid.org/0000-0003-0193-1686 ; University of Oxford, Faculty of Theology and Religion, Ian Ramsey Centre for Science and Religion, Radcliffe Observatory Quarter, Woodstock Road, Oxford OX2 6GG, UK


Puni tekst: hrvatski pdf 393 Kb

str. 5-20

preuzimanja: 2.244

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 393 Kb

str. 5-20

preuzimanja: 612

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 393 Kb

str. 5-20

preuzimanja: 401

citiraj

Puni tekst: francuski pdf 393 Kb

str. 5-20

preuzimanja: 544

citiraj


Sažetak

Razjašnjavam da se za zlo stanje stvari može reći da je zlo stanje stvari kada zadovoljava sljedeće uvjete: (a) uključuje tjelesnu ili mentalnu patnju subjekta iskustva, (b) moralno je neopravdivo, (c) ne vodi do većeg dobra upletenog subjekta i (d) kada bi subjekt imao potpuno razumijevanje situacije, onda bi preferirao da se u takvomu stanju ne nalazi. Argumentiram da postoje dvije vrste uzroka zla: priroda i slobodna volja. Pokazujem da problem zla ne postoji strogo na temelju postojanja zla. Postavljam razliku između problema zla, rješenja problema zla i teorije zla. Argumentiram da je postojanje zla problematično samo za onakve svjetonazore kakvi ne mogu osigurati teoriju zla. Suprotno naturalističkim svjetonazorima, kršćanski svjetonazor ima uvjete za uspješnu uspostavu teorije zla.

Ključne riječi

zlo; teorija zla; priroda; slobodna volja; kršćanski svjetonazor; naturalistički svjetonazor

Hrčak ID:

190378

URI

https://hrcak.srce.hr/190378

Datum izdavanja:

23.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački francuski

Posjeta: 5.878 *