Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.26.4.03

Prediktori očekivanja o profesionalnim ishodima kod studenata odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija

Andreja Bubić orcid id orcid.org/0000-0002-9122-9809 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb

str. 499-518

preuzimanja: 701

citiraj


Sažetak

Postavljanje očekivanja o profesionalnoj budućnosti važan je
element odlučivanja o karijeri, kao i odabira ponašanja
usmjerenih ostvarenju profesionalnih ciljeva. Provedeno je
istraživanje bilo usmjereno ispitivanju spomenutih očekivanja,
kao i njihove povezanosti s temeljnim samoevaluacijama,
samopercipiranom zapošljivosti i samoefikasnosti u
odlučivanju o karijeri pojedinaca. U istraživanju je sudjelovao
301 student odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija, a
primijenjeni su instrumenti za ispitivanje temeljne samoevaluacije,
samopercipirane zapošljivosti, samoefikasnosti u
odlučivanju o karijeri i očekivanja o profesionalnim ishodima.
Temeljna samoevaluacija, samopercipirana zapošljivost i
samoefikasnost u odlučivanju o karijeri potvrđeni su kao
statistički značajni prediktori studentskih očekivanja o
profesionalnim ishodima. Pritom je doprinos temeljne
samoevaluacije i samopercipirane zapošljivosti studentskim
očekivanjima bio posredovan njihovom samoefikasnošću u
odlučivanju o karijeri. Ovi nalazi potvrđuju i proširuju
dosadašnje spoznaje o važnosti uvjerenja o vlastitim
sposobnostima i osobinama za očekivanja o profesionalnim
ishodima.

Ključne riječi

donošenje odluka; očekivanja o profesionalnim ishodima; samoefikasnost u odlučivanju o karijeri; samopercipirana zapošljivost; temeljna samoevaluacija

Hrčak ID:

191031

URI

https://hrcak.srce.hr/191031

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.772 *