Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Odnosi s javnošću turističkog mjesta Drvenik

Danijel Carev ; Libertas međunarodno sveučilište
Branko Burić


Puni tekst: hrvatski pdf 606 Kb

str. 319-334

preuzimanja: 630

citiraj


Sažetak

Porastom konkurencije, nekadašnja dostatnost ljepote prirode, mora i sunca za ljetne destinacije
već dugo vremena nije dovoljna kako bi privukla turiste. Moderni turisti sve su
zahtjevniji, traže više od destinacije i očekuju profesionalnost i dobru informiranost. Zato
će ključnu komponentu suvremene komunikacije turističke destinacije preuzeti poslovi
odnosa s javnošću. Oni predstavljaju oblik komunikacije koji objedinjuje komunikaciju
s čitavom okolinom, od javnosti, preko medija do državnih institucija i drugih poslovnih
subjekata. Oni predstavljaju komunikacijski model pri kojem je jedan od temeljnih ciljeva
stvaranje prepoznatljive slike u javnosti. Članak definira temeljne pretpostavke odnosa
s javnošću i njihov utjecaj na stvaranje imidža turističke destinacije. Zapravo, propituje se
način kako privući što veći broj potencijalnih gostiju u destinaciju i kako uspješno prodati
svoj turistički proizvod. Provedeno je istraživanje gostiju koji su boravili u Drveniku na
Makarskoj rivijeri kako bi se saznalo prepoznaju li aktivnosti koje je poduzeo odjel odnosa
s javnošću (engl. public relation – PR) turističke zajednice mjesta. Istaživanje je pokazalo
kako turistička zajednica Drvenika ne iskorištava dovoljno potencijal koji nudi marketing
odnosa s javnošću te da u nedovoljnoj mjeri koristi nove tehnologije (poput YouTubea, Facebooka
i sl.) kako bi stvorila prepoznatljivu sliku u javnosti. Prepoznatljivost Drvenika
nije postignuta dosadašnjim aktivnostima turističke zajednice, već aktivnostima koje su
poduzele turističke agencije koje prodaju destinaciju i dovode goste. Zbog toga se predlaže
unapređenje odnosa s javnošću i uvođenje sustavnog analiziranja zadovoljstva gostiju kao
preduvjeta stvaranja prepoznatljive slike mjesta u javnosti.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; turistička destinacija; promocija; anketiranje gostiju

Hrčak ID:

191323

URI

https://hrcak.srce.hr/191323

Datum izdavanja:

11.12.2017.

Posjeta: 1.304 *