hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25

‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih

Ivana Horbec

Puni tekst: hrvatski, pdf (258 KB) str. 108-108 preuzimanja: 121* citiraj
APA 6th Edition
Horbec, I. (2017). ‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih. Povijesni prilozi, 36 (53), 108-108. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
MLA 8th Edition
Horbec, Ivana. "‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih." Povijesni prilozi, vol. 36, br. 53, 2017, str. 108-108. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Horbec, Ivana. "‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih." Povijesni prilozi 36, br. 53 (2017): 108-108. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
Harvard
Horbec, I. (2017). '‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih', Povijesni prilozi, 36(53), str. 108-108. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
Vancouver
Horbec I. ‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih. Povijesni prilozi [Internet]. 2017 [pristupljeno 15.11.2019.];36(53):108-108. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
IEEE
I. Horbec, "‘Tiha sila’. Uloga pravnoga obrazovanja u discipliniranju mađarskoga i hrvatskoga plemstva 1760-ih", Povijesni prilozi, vol.36, br. 53, str. 108-108, 2017. [Online]. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
Puni tekst: engleski, pdf (258 KB) str. 81-107 preuzimanja: 207* citiraj
APA 6th Edition
Horbec, I. (2017). The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s. Povijesni prilozi, 36 (53), 81-107. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
MLA 8th Edition
Horbec, Ivana. "The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s." Povijesni prilozi, vol. 36, br. 53, 2017, str. 81-107. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Horbec, Ivana. "The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s." Povijesni prilozi 36, br. 53 (2017): 81-107. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
Harvard
Horbec, I. (2017). 'The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s', Povijesni prilozi, 36(53), str. 81-107. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
Vancouver
Horbec I. The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s. Povijesni prilozi [Internet]. 2017 [pristupljeno 15.11.2019.];36(53):81-107. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25
IEEE
I. Horbec, "The 'Quiet Force': The Role of Legal Education in the Disciplining of the Hungarian and Croatian Nobility in the 1760s", Povijesni prilozi, vol.36, br. 53, str. 81-107, 2017. [Online]. https://doi.org/10.22586/pp.v53i2.25

Sažetak
Promatrajući habsburšku obrazovnu politiku prema mađarskom i hrvatskom plemstvu 1760-ih kroz perspektivu bečkog suda, autorica analizira pokušaje bečkog dvora da nadvlada suprotstavljene interese tradicionalnih struktura vlasti i protomoderne države. Kako je Habsburška Monarhija preuzimala kontrolu nad obrazovanjem u drugoj polovici 18. stoljeća, obrazovanje se usmjeravalo na sadržaje koji favoriziraju interese vladarskog suverena te pokušaji “političkog discipliniranja” postaju sastavni dio nastavnog materijala. Te su tendencije postale osobito istaknute u reformi pravnog obrazovanja kroz koje se tada definiraju odnosi između vladara i staleža, između države i njezinih stanovnika, kao i prava i obveze političkih subjekata, s naglaskom na značenje javnog dobra, blagostanja i potreba vremena. Obrazovna politika bečkog dvora u 1760-ima predstavljala je preokret u povijesti pravnog obrazovanja u Mađarskoj i Hrvatskoj, kao i razdoblje utvrđivanja novih obrazovnih standarda za javne službenike.

Ključne riječi
obrazovanje; pravo; 18. stoljeće; reforme; Habsburška Monarhija

Projekti
HRZZ / UIP / UIP-2013-11-4919 / FPTMOCSS - Od protomodernizacije do modernizacije školstva u Hrvatskoj (18. i 19. stoljeće)

Hrčak ID: 192670

URI
https://hrcak.srce.hr/192670

[engleski]

Posjeta: 502 *