Izvorni znanstveni članak
PERFEKCIONIZAM, ISPITNA ANKSIOZNOST I AKADEMSKO SAMOPOIMANJE DAROVITIH GIMNAZIJALACA
Svjetlana KOLIĆ-VEHOVEC
Barbara RONČEVIĆ
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike između intelektualno
darovitih i nedarovitih gimnazijalaca u školskom uspjehu,
perfekcionizmu, ispitnoj anksioznosti i akademskom
samopoimanju te utvrditi prediktore školske uspješnosti. U
istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih i trećih razreda
dviju gimnazija u Rijeci. Za ispitivanje inteligencije korišten je
Problemni test (Kulenović i Žebec, 1998.). Perfekcionizam je
ispitan adaptiranom Skalom multidimenzionalnog
perfekcionizma (Frost i sur., 1990.). Analiza skale pokazala je
da mjeri četiri aspekta perfekcionizma: neurotski
perfekcionizam, organiziranost, roditeljski pritisak i osobne
standarde. Primijenjene su također adaptirana verzija Upitnika
školskog samopoimanja "Ja u školi" (Grgin i Lacković-Grgin,
1989.a) i Skala ispitne anksioznosti (Kolić-Vehovec, 1988.).
Rezultati su pokazali da daroviti gimnazijalci nisu uspješniji u
školi od njihovih nedarovitih vršnjaka. Daroviti gimnazijalci su
manje anksiozni u ispitnim situacijama od nedarovitih
gimnazijalaca. Nisu nađene razlike u perfekcionizmu i
akademskom samopoimanju između intelektualno darovitih i
nedarovitih gimnazijalaca. Uspješniji gimnazijalci, bez obzira
na darovitost, imaju više osobne standarde od manje uspješnih
te više opće samopoimanje i samopoimanje u prirodnim
predmetima. Niti jedna ispitana varijabla nije značajano
povezana s uspjehom u školi darovitih gimnazijalaca. Kod
nedarovitih gimnazijalaca značajni prediktori uspješnosti su
intelektualne sposobnosti i akademsko samopoimanje.
Ključne riječi
Hrčak ID:
19310
URI
Datum izdavanja:
31.10.2003.
Posjeta: 9.317 *