hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA

Iva Matanović ; Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (55 MB) str. 13-27 preuzimanja: 208* citiraj
APA 6th Edition
Matanović, I. (2017). KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA. Život i škola, LXIII (1), 13-27. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193870
MLA 8th Edition
Matanović, Iva. "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA." Život i škola, vol. LXIII, br. 1, 2017, str. 13-27. https://hrcak.srce.hr/193870. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Matanović, Iva. "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA." Život i škola LXIII, br. 1 (2017): 13-27. https://hrcak.srce.hr/193870
Harvard
Matanović, I. (2017). 'KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA', Život i škola, LXIII(1), str. 13-27. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193870 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Matanović I. KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA. Život i škola [Internet]. 2017 [pristupljeno 18.08.2019.];LXIII(1):13-27. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193870
IEEE
I. Matanović, "KURIKULARNA REFORMA KAO OBLIK STANDARDIZACIJE OBRAZOVANJA - PEDAGOŠKO-DIDAKTIČKA REFLEKSIJA", Život i škola, vol.LXIII, br. 1, str. 13-27, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193870. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, s ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja s obrazovno-teorijskoga aspekta, što uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.

Ključne riječi
kurikularna reforma; obrazovni standardi; europska tradicija didaktike; anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije; obrazovanje; sadržaji obrazovanja; autonomija poučavanja i učenja

Hrčak ID: 193870

URI
https://hrcak.srce.hr/193870

[engleski] [njemački]

Posjeta: 555 *