hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA

Anela Nikčević-Milković ; Sveučilište u Zadru Odjel za nastavničke studije u Gospiću Gospić, Hrvatska
Jasminka Brala-Mudrović ; Sveučilište u Zadru Odjel za nastavničke studije u Gospiću Gospić, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (45 MB) pages 55-66 downloads: 93* cite
APA 6th Edition
Nikčević-Milković, A. & Brala-Mudrović, J. (2017). UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA. Život i škola, LXIII (1), 55-66. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/193879
MLA 8th Edition
Nikčević-Milković, Anela and Jasminka Brala-Mudrović. "UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA." Život i škola, vol. LXIII, no. 1, 2017, pp. 55-66. https://hrcak.srce.hr/193879. Accessed 6 Dec. 2019.
Chicago 17th Edition
Nikčević-Milković, Anela and Jasminka Brala-Mudrović. "UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA." Život i škola LXIII, no. 1 (2017): 55-66. https://hrcak.srce.hr/193879
Harvard
Nikčević-Milković, A., and Brala-Mudrović, J. (2017). 'UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA', Život i škola, LXIII(1), pp. 55-66. Available at: https://hrcak.srce.hr/193879 (Accessed 06 December 2019)
Vancouver
Nikčević-Milković A, Brala-Mudrović J. UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA. Život i škola [Internet]. 2017 [cited 2019 December 06];LXIII(1):55-66. Available from: https://hrcak.srce.hr/193879
IEEE
A. Nikčević-Milković and J. Brala-Mudrović, "UTJECAJ OBRAZOVNE RAZINE I SPOLA NA KVALITETU PISANOG IZRAŽAVANJA UČENIKA", Život i škola, vol.LXIII, no. 1, pp. 55-66, 2017. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/193879. [Accessed: 06 December 2019]

Abstracts
Cilj istraživanja bio je provjeriti kvalitetu pisanog stvaralaštva učenika na trima obrazovnim razinama: a) u razrednoj nastavi, b) u predmetnoj nastavi i c) u srednjoj školi i prema spolu. U istraživanju su korišteni upitnici: Upitnik pisanja i čitanja (Nikčević-Milković, 2010), Upitnik ponašanja čitanja i pisanja (Nikčević-Milković, Jerković i Brala-Mudrovčić, 2016, u objavi), Sociodemografski upitnik, a primijenjeni su sljedeći kriteriji ocjenjivanja pisanih radova: ostvarenost teme, kompozicija sastavka, originalnost, povezanost rečenica (tekst), bogatstvo rječnika i stila, gramatička i pravopisna točnost, čitljivost i urednost, razvidna struktura teksta. Pisano izražavanje predmet je ovog istraživanja jer je ono važno za razvoj kritičkog mišljenja učenika, dubokog kognitivnog procesiranja informacija, suradničkog učenja te je ovladanost ovom djelatnošću najjači pokazatelj ovladanosti jezikom u cjelini. Ono je i generička sposobnost učenika o kojoj ovisi njegovo cjelokupno akademsko postignuće. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici razredne nastave imaju najveće sklonosti i interese za čitanje i pisanje, najviše traže pomoć, ali su i najsavjesniji u ovim jezičnim djelatnostima. Pišu po „šabloni“, pri čemu im pomažu učitelji, ujednačenim stilom i kompozicijom te se isključivo pridržavaju konkretnih materijala. Učenici predmetne nastave također pišu po planu, međutim, opširnije i bogatijim rječnikom, rečenice su im spretnije, točnije oblikovane, s više detalja. Učenici srednje škole potpuno su samostalni u pisanju, kompozicija sastavaka im je razrađenija, uočljiv je kritički stav, a stupanj je usvojenosti pravopisnih i gramatičkih pravila visok. Učenici predmetne nastave i srednje škole više se koriste suvremenim medijima za čitanje i pisanje. Djevojčice/djevojke pokazuju bolje rezultate u čitanju i pisanju na svim obrazovnim razinama. Na srednjoškolskoj razini mladići su se približili kvalitetom napisanih sastavaka djevojkama. Istraživanje dokazuje da se u vertikali osnovnoškolskog i srednjoškolskog hrvatskog obrazovnog sustava ostvaruje sve veća razina pismenosti učenika, koja je posljedica i prirodnoga razvoja kognitivnog mišljenja i sve većih obrazovnih zahtjeva.

Keywords
jezično izražavanje; kvaliteta pisanog stvaralaštva; obrazovne razine; spol; suvremeni mediji; obrazovanje za pismenost

Hrčak ID: 193879

URI
https://hrcak.srce.hr/193879

[english] [german]

Visits: 276 *