hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA

Monika Jakobović ; Centar za autizam Zagreb Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (23 MB) str. 161-166 preuzimanja: 231* citiraj
APA 6th Edition
Jakobović, M. (2017). SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA. Život i škola, LXIII (1), 161-166. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193890
MLA 8th Edition
Jakobović, Monika. "SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA." Život i škola, vol. LXIII, br. 1, 2017, str. 161-166. https://hrcak.srce.hr/193890. Citirano 16.11.2019.
Chicago 17th Edition
Jakobović, Monika. "SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA." Život i škola LXIII, br. 1 (2017): 161-166. https://hrcak.srce.hr/193890
Harvard
Jakobović, M. (2017). 'SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA', Život i škola, LXIII(1), str. 161-166. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193890 (Datum pristupa: 16.11.2019.)
Vancouver
Jakobović M. SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA. Život i škola [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.11.2019.];LXIII(1):161-166. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193890
IEEE
M. Jakobović, "SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA", Život i škola, vol.LXIII, br. 1, str. 161-166, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193890. [Citirano: 16.11.2019.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada prikazati jednu od metoda učenja socijalnih vještina, socijalne priče. U radu je najprije riječ o socijalnim vještinama i o tome zašto je neku djecu s teškoćama u razvoju potrebno poučavati socijalnim vještinama. Potom se definiraju učenici s poremećajem iz spektra autizma, te socijalne priče koje su originalno osmišljene za njih. Socijalne su priče pisane iz perspektive učenika i objašnjavaju socijalnu situaciju ili koncept, opisuju bitne sastavnice situacije te sugeriraju očekivane odgovore. Nadalje, u radu se objašnjava kako na temelju funkcionalne procjene ponašanja izraditi socijalnu priču, tipove rečenica koje se koriste u socijalnoj priči te se navode dodatne smjernice za primjenu. Zaključno promišljanje: velik broj djece s teškoćama u razvoju mora naučiti kako čitati i reagirati na neverbalnu komunikaciju, što zbog njezine višeznačnosti često ne uspijevaju učiniti. Ovladavanje socijalnim vještinama jača samopoštovanje, neovisnost i emocionalnu otpornost, a korištenje socijalnih priča jedna je od učinkovitih metoda poučavanja socijalnih vještina. Ovom se metodom mogu koristiti učenici s teškoćama u razvoju kojima je takva podrška potrebna, a ne samo učenici s poremećajem iz spektra autizma. U prilogu su dana tri primjera socijalnih priča.

Ključne riječi
socijalne vještine; socijalne priče, učenici s poremećajem iz spektra autizma; čitanje emocija, funkcionalna procjena ponašanja

Hrčak ID: 193890

URI
https://hrcak.srce.hr/193890

[engleski] [njemački]

Posjeta: 840 *