Ekonomski pregled, Vol. 58 No. 12, 2007.
Stručni rad
TEOREM OVOJNICE U TEORIJI PONAŠANJA POTROŠAČA
Ilko Vrankić
Jelena Vrbetić
Sažetak
U ovome radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst
učinkovite raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti dolazimo do teorema ovojnice na koji se oslanjamo u komparativno-statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama
deriviranja i dijeljenja.
Ključne riječi
učinkovita raspodjela ograničenog dohotka; komparativno- statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost
Hrčak ID:
19421
URI
Datum izdavanja:
10.1.2008.
Posjeta: 6.019 *