Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-1-07

POVIJESNA PERSPEKTIVA ŠKOLOVANJA SLIJEPIH I SLABOVIDNIH OSOBA TE ULOGA TEHNOLOGIJE U TOM PROCESU

Mario Kovač orcid id orcid.org/0000-0003-2715-8732 ; Akademija Dramske Umjetnosti u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 566 Kb

str. 44-50

preuzimanja: 374

citiraj


Sažetak

Prvotno napisan kao zasebno poglavlje doktorske
disertacije, a zatim prilagođen za izlaganje na
znanstvenom skupu članak medicinske defi nicije
sljepoće i slabovidnosti stavlja u kontekst
umjetničke prakse te u nastavku navodi više
primjera lingvističkih i umjetničkih, ponajviše
vezanih uz fi lm i video, primjera tretmana
slijepih i slabovidnih osoba s naglaskom na
diskriminatornu praksu. U nastavku članak
daje presjek povijesne perspektive stjecanja
znanja i školovanja slijepih i slabovidnih osoba.
Prateći razvoj tehnologije koja im omogućava
lakše snalaženje u različitim aspektima života
(kretanje i mobilnost, naobrazba, osnovna i
tehnološka pismenost) u ovom poglavlju navode
se i konkretni primjeri suvremenih računalnih
i tehnoloških aplikacija te mogućnosti njihove
uporabe u konkretnoj umjetničkoj i kazališnoj
praksi pri čemu se ne oslanja samo na iskustva
slijepih i slabovidnih osoba, već i na zapise te
praksu istaknutih svjetskih kazalištaraca.

Ključne riječi

umjetnost slijepih; predrasude; razvoj tehnologije; računalne aplikacije; umjetnička praksa

Hrčak ID:

194800

URI

https://hrcak.srce.hr/194800

Datum izdavanja:

15.11.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.416 *