Stručni rad
RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI
Željka Maic
; Osnovna škola braće Radić, Pakrac, Hrvatska
Sažetak
Andragogija je prilično mlada znanost koja se razvijala u okvirima pedagogije. Iako ima vrlo dugu i bogatu andragošku praksu kao teorija, sustavno se počela razvijati tek u 19. st. Druga polovina 20. st. smatra se periodom njenog najplodnijeg i najintenzivnijeg razvitka u kojem andragogija postaje relativno samostalna znanstvena disciplina. Spominje se ime Malcolma Knowlesa koji je svojim člankom „ Andragogija, ne pedagogija“ utemeljio pojam andragogije u zemljama engleskog govornog područja. Rad započinje s podatcima o povijesnom razvoju obrazovanja odraslih u tri glavne faze razvoja - fazi integralnog jedinstva andragogije s pedagogijom i sociologijom koja traje od 4. do 19. stoljeća, fazi deskriptivno-deduktivne andragogije od druge polovice 19. stoljeća do 30-ih godina 20. stoljeća i fazi relativne samostalnosti andragogije kao znanosti koja se događa između dvaju svjetskih ratova i u poslijeratnom razdoblju. Slijedi povijesni razvoj obrazovanja odraslih u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do razdoblja nakon rušenja Berlinskog zida. Rad završava predviđanjem za budućnost andragogije.
Ključne riječi
andragogija; cjeloživotno obrazovanje; faze razvoja; obrazovanje odraslih; povijesni razvoj
Hrčak ID:
195195
URI
Datum izdavanja:
18.12.2017.
Posjeta: 4.787 *