hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI

Željka Maic ; Osnovna škola braće Radić, Pakrac, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (36 MB) str. 169-180 preuzimanja: 306* citiraj
APA 6th Edition
Maic, Ž. (2017). RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI. Život i škola, LXIII (2), 169-180. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/195195
MLA 8th Edition
Maic, Željka. "RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI." Život i škola, vol. LXIII, br. 2, 2017, str. 169-180. https://hrcak.srce.hr/195195. Citirano 30.05.2020.
Chicago 17th Edition
Maic, Željka. "RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI." Život i škola LXIII, br. 2 (2017): 169-180. https://hrcak.srce.hr/195195
Harvard
Maic, Ž. (2017). 'RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI', Život i škola, LXIII(2), str. 169-180. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/195195 (Datum pristupa: 30.05.2020.)
Vancouver
Maic Ž. RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI. Život i škola [Internet]. 2017 [pristupljeno 30.05.2020.];LXIII(2):169-180. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195195
IEEE
Ž. Maic, "RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI", Život i škola, vol.LXIII, br. 2, str. 169-180, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195195. [Citirano: 30.05.2020.]

Sažetak
Andragogija je prilično mlada znanost koja se razvijala u okvirima pedagogije. Iako ima vrlo dugu i bogatu andragošku praksu kao teorija, sustavno se počela razvijati tek u 19. st. Druga polovina 20. st. smatra se periodom njenog najplodnijeg i najintenzivnijeg razvitka u kojem andragogija postaje relativno samostalna znanstvena disciplina. Spominje se ime Malcolma Knowlesa koji je svojim člankom „ Andragogija, ne pedagogija“ utemeljio pojam andragogije u zemljama engleskog govornog područja. Rad započinje s podatcima o povijesnom razvoju obrazovanja odraslih u tri glavne faze razvoja - fazi integralnog jedinstva andragogije s pedagogijom i sociologijom koja traje od 4. do 19. stoljeća, fazi deskriptivno-deduktivne andragogije od druge polovice 19. stoljeća do 30-ih godina 20. stoljeća i fazi relativne samostalnosti andragogije kao znanosti koja se događa između dvaju svjetskih ratova i u poslijeratnom razdoblju. Slijedi povijesni razvoj obrazovanja odraslih u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do razdoblja nakon rušenja Berlinskog zida. Rad završava predviđanjem za budućnost andragogije.

Ključne riječi
andragogija; cjeloživotno obrazovanje; faze razvoja; obrazovanje odraslih; povijesni razvoj

Hrčak ID: 195195

URI
https://hrcak.srce.hr/195195

[engleski] [njemački]

Posjeta: 901 *