Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

RAZVOJ ANDRAGOŠKE ZNANOSTI

Željka Maic ; Osnovna škola braće Radić, Pakrac, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 36.413 Kb

str. 169-180

preuzimanja: 1.423

citiraj


Sažetak

Andragogija je prilično mlada znanost koja se razvijala u okvirima pedagogije. Iako ima vrlo dugu i bogatu andragošku praksu kao teorija, sustavno se počela razvijati tek u 19. st. Druga polovina 20. st. smatra se periodom njenog najplodnijeg i najintenzivnijeg razvitka u kojem andragogija postaje relativno samostalna znanstvena disciplina. Spominje se ime Malcolma Knowlesa koji je svojim člankom „ Andragogija, ne pedagogija“ utemeljio pojam andragogije u zemljama engleskog govornog područja. Rad započinje s podatcima o povijesnom razvoju obrazovanja odraslih u tri glavne faze razvoja - fazi integralnog jedinstva andragogije s pedagogijom i sociologijom koja traje od 4. do 19. stoljeća, fazi deskriptivno-deduktivne andragogije od druge polovice 19. stoljeća do 30-ih godina 20. stoljeća i fazi relativne samostalnosti andragogije kao znanosti koja se događa između dvaju svjetskih ratova i u poslijeratnom razdoblju. Slijedi povijesni razvoj obrazovanja odraslih u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do razdoblja nakon rušenja Berlinskog zida. Rad završava predviđanjem za budućnost andragogije.

Ključne riječi

andragogija; cjeloživotno obrazovanje; faze razvoja; obrazovanje odraslih; povijesni razvoj

Hrčak ID:

195195

URI

https://hrcak.srce.hr/195195

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.787 *