Stručni rad
TERENSKA NASTAVA I MEĐUPREDMETNO POVEZIVANJE U NASTAVI GEOGRAFIJE
Natalija Mihelčić
orcid.org/0000-0002-0004-9715
; Osnovna škola Stopiče, Slovenija
Sažetak
Današnji nastavni planovi i programi iz geografije potiču integraciju i implementaciju terenskog rada u nastavi geografije, čime se omogućuje (daljnji) razvoj kompetencija polaznika te stjecanje i produbljivanje znanja. Terenski rad u nastavi geografije uključuje različite oblike i metode rada. Najvažniji su orijentacija u krajoliku, prikupljanje podataka, promatranje fizičkih i društvenih značajki krajolika, mapiranje, određivanje različitih fizikalnih parametara i druge metode te konstruktivna analiza i sinteza odabranih procesa.
Ovakav je rad povezan s interdisciplinarnim radom, a to je međupredmetna integracija. Multidisciplinarno povezivanje geografije s drugim predmetima na pučkom učilištu je otvorilo nove izazove i očekivanja za sudionike kao i za nastavnike. Školska i osobna
praksa pokazuju da protok takvih pristupa nastavi predstavlja živopisniju nastavu, a istovremeno takav pristup uklonit će krutost tradicionalnih oblika i metoda učenja te poučavanja, produbiti i povezivati stečeno znanje i proširiti horizonte pojedinaca. Znanje i iskustvo, stečeno kod međupredmetnog povezivanja su zasigurno dobar znak za provedbu složenijih metoda nastavnog sata i programa koji motiviraju mnoge nastavnike, a posebno odrasle sudionike. U članku se prikazuje primjer terenskog rada u 9. razredu obvezne škole za odrasle u vezi s drugim predmetima, objašnjava kako je ovakva suradnja između nastavnika i sudionika izazov za budućnost te predstavlja izazov za provedbu ovakvog tipa nastave.
Ključne riječi
geografija; terenski rad; multidisciplinarnost; integracija
Hrčak ID:
195298
URI
Datum izdavanja:
30.11.2017.
Posjeta: 2.318 *