hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća

Zvonko Merkaš ; Libertas međunarodno sveučilište

Puni tekst: hrvatski, pdf (195 KB) str. 95-106 preuzimanja: 975* citiraj
APA 6th Edition
Merkaš, Z. (2018). Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća. Zbornik sveučilišta Libertas, 3 (3), 95-106. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/195846
MLA 8th Edition
Merkaš, Zvonko. "Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća." Zbornik sveučilišta Libertas, vol. 3, br. 3, 2018, str. 95-106. https://hrcak.srce.hr/195846. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Merkaš, Zvonko. "Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća." Zbornik sveučilišta Libertas 3, br. 3 (2018): 95-106. https://hrcak.srce.hr/195846
Harvard
Merkaš, Z. (2018). 'Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća', Zbornik sveučilišta Libertas, 3(3), str. 95-106. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/195846 (Datum pristupa: 02.12.2021.)
Vancouver
Merkaš Z. Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća. Zbornik sveučilišta Libertas [Internet]. 2018 [pristupljeno 02.12.2021.];3(3):95-106. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195846
IEEE
Z. Merkaš, "Rizici globalnog poslovnog okruženja – izazovi prve četvrtine 21. stoljeća", Zbornik sveučilišta Libertas, vol.3, br. 3, str. 95-106, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195846. [Citirano: 02.12.2021.]

Sažetak
U izazovnim ekonomskim situacijama u svijetu, otvaranje globalnom poslovnom okruženju
pojavljuje se kao neophodni oblik razvoja gospodarstva i postaje imperativ i jedini mogući
daljnji smjer gospodarskog razvoja u kojem koncept međunarodne trgovine sve više ustupa
svoje mjesto tzv. globalnom poslovanju. Uz nagli razvoj globalnog poslovnog okruženja postaje
sve izazovnije opisati navedene procese. Već sam izraz globalno poslovanje često se različito
razumije. Ono što je taj izraz opisivao u osamdesetim godinama prošlog stoljeća, nije
isto i u prvoj četvrtini ovog stoljeća. Svijet se transformirao i to na način da nam ne pruža
samo mogućnost prodaje proizvoda na svim lokacijama i snažni razvoj globalne proizvodnje,
nego su stvorene pretpostavke za zajedničko stvaranje proizvoda uključivanjem resursa
iz cijelog svijeta. Digitalna transformacija zahvatila je sve aspekte društva, posebno kompanije
koje sudjeluju u globalnom poslovanju. Umrežavanje ljudi i stvari pokreće rad globalnih
kompanija. Rizici koji proizlaze iz odupiranja globalizaciji nastaju zbog stava da se društveni
globalni život isključivo temelji na trgovini s krajnjim ciljem potrošnje, odnosno da je
temelj globalizacije materijalna dobit i da samo ona predstavlja osnovnu motivaciju djelovanja.
Razvoj poduzetništva u takvim okvirima često predstavlja dodatni rizik za poduzetnike.
U globalnom poslovnom okruženju, imati ideju, osmisliti dobar dizajn i putem marketinga
prepoznatljiv proizvod maksimalno približiti kupcima – jedini je put prema uspjehu.

Ključne riječi
poslovno okruženje; globalno poslovanje; geoekonomija; upravljanje rizicima

Hrčak ID: 195846

URI
https://hrcak.srce.hr/195846

Posjeta: 1.465 *