Izvorni znanstveni članak
DIMENZIJE OBITELJSKIH ODNOSA KAO PREDIKTORI VRŠNJAČKIM ODNOSIMA DJECE ŠKOLSKE DOBI
Mira KLARIN
Sažetak
Cilj ovoga ispitivanja je istražiti povezanost između odnosa
roditelj-dijete i djetetovih vršnjačkih odnosa. Predloženi
model pretpostavlja da je kvaliteta odnosa s roditeljima
povezana sa slikom o sebi koja dalje utječe na uspješnu
integraciju djeteta u svijet vršnjaka. U ispitivanju je
sudjelovalo 263 djece (10-14 godina). Kvaliteta interakcije
roditelj-dijete promatrana je uz pomoć prihvaćanja i
odbijanja od oba roditelja. Vršnjački odnosi promatrani su u
kvaliteti odnosa u dijadi, prihvaćanju i odbijanju od vršnjaka.
Slika o sebi uključuje opće i socijalno samopoštovanje.
Rezultati upućuju na zaključak da je prihvaćanje od oca
prediktivno za kvalitetu odnosa u dijadi i za odbijanje od
vršnjaka. Djetetova slika o sebi ima medijatorsku ulogu u
objašnjavanju povezanosti između obiteljske interakcije,
osobito prihvaćanja od oca i interakcije s vršnjacima.
Pozitivna slika o sebi i toplo roditeljstvo u kojem vlada
potpora povezani su s kvalitetom vršnjačkih odnosa.
Ključne riječi
Hrčak ID:
19679
URI
Datum izdavanja:
31.10.2002.
Posjeta: 5.971 *