hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA

Ivana Čizmić ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Jasmina Rogulj   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6251-3659 ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (160 KB) str. 115-126 preuzimanja: 2.344* citiraj
APA 6th Edition
Čizmić, I. i Rogulj, J. (2018). PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA. Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, (1-2/2018), 115-126. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/198556
MLA 8th Edition
Čizmić, Ivana i Jasmina Rogulj. "PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA." Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, vol. , br. 1-2/2018, 2018, str. 115-126. https://hrcak.srce.hr/198556. Citirano 26.07.2021.
Chicago 17th Edition
Čizmić, Ivana i Jasmina Rogulj. "PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA." Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku , br. 1-2/2018 (2018): 115-126. https://hrcak.srce.hr/198556
Harvard
Čizmić, I., i Rogulj, J. (2018). 'PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA', Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, (1-2/2018), str. 115-126. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/198556 (Datum pristupa: 26.07.2021.)
Vancouver
Čizmić I, Rogulj J. PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA. Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku [Internet]. 2018 [pristupljeno 26.07.2021.];(1-2/2018):115-126. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/198556
IEEE
I. Čizmić i J. Rogulj, "PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA", Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, vol., br. 1-2/2018, str. 115-126, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/198556. [Citirano: 26.07.2021.]

Sažetak
U ovom se radu prikazuje važnost uloge dobi učenika na usvajanje stranoga jezika. Također se prikazuje utjecaj razvoja mozga na usvajanje jezika te se pojašnjava termin plastičnost mozga kao i termin kritično razdoblje za učenje jezika u kojem dijete bez poteškoća nauči drugi ili strani jezik te dosegne vrlo visoku razinu poznavanja jezika u sve četiri vještine. Prilikom podraživanja iz okoline dolazi do promjena na mozgu tj. do razvoja mozga te se može zaključiti da mozak zadržava plastičnost tijekom cijeloga života i ima sposobnost stvaranja novih živčanih stanica koje se umrežavaju s ostatkom mozga. Stoga mozak stalno treba poticati mentalnom aktivnošću koja povećava izglede za preživljavanje novih neurona. Učenje općenito pa tako i učenje stranoga jezika moguće je upravo kroz funkcionalne promjene u mozgu. Ove spoznaje se mogu i trebaju primijeniti na učenje stranih jezika. Nastavnici stranih jezika bi svakako trebali biti upoznati sa spoznajama o funkcioniranju mozga, kao npr. koje govorno-jezične funkcije postoje i koje je njihovo mjesto u mozgu, što je to plastičnost i zašto su važna kritična razdoblja. Ove spoznaje bi nastavnici svakako trebali implementirati u proces poučavanja te na taj način povećati
svoju učinkovitost u razredu.

Ključne riječi
plastičnost mozga; kritično razdoblje za učenje jezika; implikacije za učenje stranoga jezika; učinkovito poučavanje stranoga jezika

Hrčak ID: 198556

URI
https://hrcak.srce.hr/198556

[engleski]

Posjeta: 2.955 *