Stručni rad
PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA
Ivana Čizmić
; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Jasmina Rogulj
orcid.org/0000-0002-6251-3659
; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
U ovom se radu prikazuje važnost uloge dobi učenika na usvajanje stranoga jezika. Također se prikazuje utjecaj razvoja mozga na usvajanje jezika te se pojašnjava termin plastičnost mozga kao i termin kritično razdoblje za učenje jezika u kojem dijete bez poteškoća nauči drugi ili strani jezik te dosegne vrlo visoku razinu poznavanja jezika u sve četiri vještine. Prilikom podraživanja iz okoline dolazi do promjena na mozgu tj. do razvoja mozga te se može zaključiti da mozak zadržava plastičnost tijekom cijeloga života i ima sposobnost stvaranja novih živčanih stanica koje se umrežavaju s ostatkom mozga. Stoga mozak stalno treba poticati mentalnom aktivnošću koja povećava izglede za preživljavanje novih neurona. Učenje općenito pa tako i učenje stranoga jezika moguće je upravo kroz funkcionalne promjene u mozgu. Ove spoznaje se mogu i trebaju primijeniti na učenje stranih jezika. Nastavnici stranih jezika bi svakako trebali biti upoznati sa spoznajama o funkcioniranju mozga, kao npr. koje govorno-jezične funkcije postoje i koje je njihovo mjesto u mozgu, što je to plastičnost i zašto su važna kritična razdoblja. Ove spoznaje bi nastavnici svakako trebali implementirati u proces poučavanja te na taj način povećati
svoju učinkovitost u razredu.
Ključne riječi
plastičnost mozga; kritično razdoblje za učenje jezika; implikacije za učenje stranoga jezika; učinkovito poučavanje stranoga jezika
Hrčak ID:
198556
URI
Datum izdavanja:
13.4.2018.
Posjeta: 7.432 *