Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Učenička percepcija primjene skupinskoga rada u nastavi gramatike

Vesna Bjedov ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za hrvatski jezik i književnost
Marija Sigurnjak orcid id orcid.org/0000-0002-9089-8306 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za hrvatski jezik i književnost


Puni tekst: hrvatski PDF 3.689 Kb

str. 263-286

preuzimanja: 1.170

citiraj


Sažetak

U ovome se radu govori o učeničkoj percepciji primjene skupinskoga rada u nastavi gramatike. Ponajprije se na teorijskoj razini razlažu obilježja skupinskoga rada: kriteriji podjele učenika u skupine, podjela uloga u skupinama, broj učenika u skupini, vrste zadataka, trajanje skupinskoga rada. S obzirom na primjenu skupinskoga rada u nastavi gramatike ističu se Težakovi stavovi i gledišta. U istraživačkome dijelu rada prikazuju se rezultati provedenoga anketiranja na uzorku od 302 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda dviju osnovnih škola te učenika prvih, drugih i trećih razreda dviju gimnazija. Cilj je bio ispitati učenike o zainteresiranosti za skupinski rad, zatim o čestoti rada u skupinama u nastavi gramatike, ostvarivanju skupinskoga rada u jednome satu i dvosatu, o podjeli uloga u skupinskome radu, zastupljenosti istovrsnih i raznovrsnih zadataka, o broju učenika u skupini, kvaliteti odnosa učenika u skupinskome radu te o procjeni učinkovitosti skupinskoga rada u nastavi gramatike. Rezultati su provedene ankete pokazali da postoji zainteresiranost ispitanih učenika za ovaj oblik rada, ali je organizaciju i provedbu skupinskoga rada u nastavi gramatike moguće poboljšati, poglavito kada je riječ o podjeli uloga u skupinama te oblikovanju kataloga pravila.

Ključne riječi

obilježja skupinskoga rada; skupinski rad u nastavi gramatike; suradničko učenje; učenička percepcija organizacije i provedbe skupinskoga rada

Hrčak ID:

198793

URI

https://hrcak.srce.hr/198793

Datum izdavanja:

22.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.887 *