Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Suočavanje studenata sa stresnim ispitnim situacijama

Katarina Šimić ; Sveučilište u Mostaru Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti


Puni tekst: hrvatski PDF 1.066 Kb

preuzimanja: 1.340

citiraj


Sažetak

Ispitne situacije za većinu studenata predstavljaju stres tijekom studiranja i odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je istraživanja ispitati načine suočavanja studenta sa stresnim ispitnim situacijama. U istraživanju je sudjelovalo 328 studenata i studentica Fakulteta prirodoslovno- matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru i Orašju. U svrhu je mjerenja stresa na ispitu korištena skala suočavanja s ispitnim stresom (Sorić, 2002) na kojoj se jasno razlučuju četiri faktora: subskala suočavanja usmjerenoga na emocije, suočavanja usmjerenoga na problem, suočavanja maštanjem/distrakcijom, suočavanja traženjem pomoći, a pouzdanost je skale visoka (α=.85).
Rezultati istraživanja potvrđuju kako većina studenata primjenjuje neke načine suočavanja sa stresom. Značajne razlike s obzirom na spol utvrđene su samo za faktor suočavanja usmjerenoga na emocije, dok s obzirom na studij nema značajnih razlika u pojedinim faktorima. Studenti prve i druge godine pokazuju značajne razlike u strategiji suočavanja usmjerenoj na problem. Pokazalo se kako studenti koji studiraju u Mostaru postižu više rezultate na subskali suočavanja usmjerenoga na emocije od studenata koji studiraju u Orašju, kao i na subskali suočavanja maštom/distrakcijom.

Ključne riječi

ispitni stres; studenti; suočavanje

Hrčak ID:

199700

URI

https://hrcak.srce.hr/199700

Datum izdavanja:

16.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.732 *