Pregledni rad
SLIČNOSTI I RAZLIKE U MOTIVACIJI ZA UČENJE NJEMAČKOGA I TALIJANSKOGA JEZIKA
Mirjana Matea Kovač
orcid.org/0000-0001-7055-2909
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Silvija Ugrina
; Split
Sažetak
U ovome se radu istražuju sličnosti i razlike u motivaciji za učenje njemačkoga i talijanskoga jezika kod maturanata hotelijersko-turističkoga usmjerenja. Instrument testiranja motivacije ispitanika je upitnik sastavljen prema upitnicima koji se koriste radi istraživanja stavova prema stranome jeziku. Rezultati istraživanja ukazuju da ne postoje važne razlike u motivaciji za učenje njemačkoga i talijanskoga jezika te da učenici imaju slične stavove prema uspoređivanim jezicima. Bez obzira na duboku ukorijenjenost talijanskoga jezika u dalmatinskome govoru te kulturi općenito, ispitanici ne pokazuju izraženiji integrativni motiv za učenje toga jezika u odnosu na njemački jezik. Također, ne postoji velika razlika u instrumentalnome motivu buduće materijalne dobrobiti između učenika njemačkoga i talijanskoga jezika bez obzira na činjenicu da su zemlje njemačkoga govornog područja atraktivnije u gospodarskome smislu. Neovisno o učenju njemačkoga ili talijanskoga jezika, učenici smatraju da će im znanje jezika pomoći u karijeri i da će im olakšati preseljenje i zaposlenje u inozemstvu. Potvrđene su pretpostavke o nepostojanju važnih razlika u motivaciji koja je povezana s društvenim statusom i socijalizacijom između govornika njemačkoga i talijanskoga jezika.
Ključne riječi
integrativna motivacija; instrumentalna motivacija; stavovi
Hrčak ID:
200625
URI
Datum izdavanja:
11.12.2017.
Posjeta: 2.681 *