APA 6th Edition Balog, Z. (2007). Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva. Cris, IX (1), 128-146. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20185
MLA 8th Edition Balog, Zdenko. "Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva." Cris, vol. IX, br. 1, 2007, str. 128-146. https://hrcak.srce.hr/20185. Citirano 20.01.2021.
Chicago 17th Edition Balog, Zdenko. "Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva." Cris IX, br. 1 (2007): 128-146. https://hrcak.srce.hr/20185
Harvard Balog, Z. (2007). 'Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva', Cris, IX(1), str. 128-146. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20185 (Datum pristupa: 20.01.2021.)
Vancouver Balog Z. Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva. Cris [Internet]. 2007 [pristupljeno 20.01.2021.];IX(1):128-146. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20185
IEEE Z. Balog, "Južni portal crkve Sv. Marka na Gradecu u kontekstu bečkog dvorskog kiparstva", Cris, vol.IX, br. 1, str. 128-146, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20185. [Citirano: 20.01.2021.]
Sažetak Južni portal crkve Svetog Marka na Gradecu ukrašen je grupom od petnaest figura, postavljenih zasebno ili u paru u jedanaest niša, raspoređenih slobodno u luneti i oko nje. Arhitektura portala je, kroz različite pregradnje, solidno očuvana, a jednako tako i većina kipova, iako su na njima vidljivi tragovi razorne atmosfere kroz šest stoljeća, a jednako tako i agresivnija oštećenja na mnogim pojedinim figurama.
Nasuprot do sada iznesenim opažanjima o stilu i vremenu nastanka portala, nastojat demo doka-zati da je portal nastao u kontekstu širenja utjecaja bečkog kiparstva, a posebno odjeka dvorske škole Rudolfa IV., premajugu i istoku. U torn smislu smatramo da je prepoznati utjecaj Augsburg - Gmünd stila razvojan, a ne provincijski pasivan, da su utjecaji praske skole Petra Parlera zanemarivi.
Analiza arhitektonske koncepcije ukazuje na dvojben odnos prema tradiciji. Naime, uz korištenje mnoštva elemenata, repertoara postojećih portala, sloboda izvedbe ovog portala ukazije na izostanak izravnih relacija. Pojedinačne plastike kvalitetne su izvedbe, te predstavljaju prepoznatljivu julnu ekstenziju utjecaja dvorske škole Rudolfa Habsburskoga, mozda u prvoj generaciji nakon što je umro osnivač i pokretač te škole Rudolf Habsburski (1365.).