Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/zefzg.2018.1.1

Pretestiranje anketnog upitnika za potrebe testiranja modela percepcije pravednosti i lojalnosti klijenata poduzeća koja primjenjuju strategiju upravljanja odnosima s klijentima

Mijo Renić orcid id orcid.org/0000-0001-6551-3681
Miroslav Mandić orcid id orcid.org/0000-0001-6118-6687 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 466 Kb

str. 1-19

preuzimanja: 1.086

citiraj


Sažetak

Ovim radom se želi provjeriti mjeri li instrument istraživanja (anketni upitnik) varijable u predloženom modelu percepcije pravednosti i lojalnosti klijenata poduzeća koja primjenjuju strategiju upravljanja odnosima s klijentima. Pretestiranje se odnosi na ispitivanje prikladnosti i razumljivosti instrumenta istraživanja kojem je namijenjen, a analiza pretestnih odgovora služi kao provjera adekvatnosti definicije problema, te podataka i analize za dobivanje potrebnih informacija. Istraživanje je provedeno na namjernom prigodnom uzorku od 231 ispitanika. Za analizu utjecaja varijabli korištena je multivarijantna metoda PLS –SEM. Na temelju provedene analize mjernog modela utvrđena je pouzdanost i valjanost varijabli te procjenom strukturnog modela je utvrđena visoka prediktivna mogućnost modela te pozitivan odnos među varijablama. Procjenom mjernog modela je utvrđena kompozitna pouzdanost i diskriminantna valjanost varijabli. Procjenom strukturnog modela je utvrđena visoka prediktivna sposobnost modela te pozitivan odnos među varijablama. Provedenom analizom i rezultatima istraživanja može se zaključiti da su veze među varijablama statistički značajne, osim za vezu između percepcije razlikovanja klijenata i percepcije pravednosti poduzeća koja je neznačajna.

Ključne riječi

percepcija pravednosti; lojalnost klijenata; upravljanje odnosima s klijentima

Hrčak ID:

202196

URI

https://hrcak.srce.hr/202196

Datum izdavanja:

1.7.2018.

Posjeta: 2.260 *