Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31664/zu.2018.102.01
Arhitektonske makete u suvremenim umjetničkim praksama postsocijalističke Europe
Sonja Jankov
orcid.org/0000-0003-3420-6130
; nezavisna istraživačica, Novi Sad, Srbija
Sažetak
U članku se analiziraju načini na koje odabrani suvremeni umjetnici iz Rumunjske, Hrvatske i Srbije koriste vizualni jezik arhitektonskih maketa u svome radu. Nakon prikaza povijesti arhitektonskih maketa autorica se u prvim dvama dijelovima članka bavi umjetnicima koji koriste makete muzejâ suvremenih umjetnosti (Zlatko Kopljar, Radoš Antonijević, subREAL, Călin Dan, Iosif Kiraly, Mihai Balko i Irina Botea). Naglašava se razlika između muzeja suvremenih umjetnosti u post-socijalističkim zemljama i globalnih „muzeja moći” kao što su MoMA, Tate Modern ili Guggenheim. Treći dio članka bavi se dokumentarnim aspektom arhitektonskih maketa i dovodi radove Lane Stojićević u vezu s konceptom dokumentaliteta Hito Steyerl. Ističe se kako su makete, kao i sama arhitektura, označitelji ideologija, politika i društava koji ih grade. Suvremeni umjetnici često se bave zgradama koje su u procesu tranzicije izmijenjene, revitalizirane ili uništene, i stoga arhitektonske makete uključene u procese suvremene umjetnosti zahtijevaju dublju analizu.
Ključne riječi
suvremena umjetnost; arhitektonske makete; dokumentarni pristup; muzej kao umjetničko djelo
Hrčak ID:
203840
URI
Datum izdavanja:
1.7.2018.
Posjeta: 2.218 *