Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

USAMLJENOST I SAMOĆA STUDENATA: ULOGA AFILIJATIVNE MOTIVACIJE I NEKIH OSOBNIH ZNAČAJKI

Katica LACKOVIĆ-GRGIN
Zvjezdan PENEZIĆ
Izabela SORIĆ


Puni tekst: hrvatski pdf 178 Kb

str. 543-558

preuzimanja: 2.313

citiraj


Sažetak

Istraživanje je imalo nekoliko ciljeva.1 Glavni cilj bio je utvrditi
konceptualnu distinktivnost usamljenosti i samoće, njihov
međusobni odnos te njihovu povezanost s varijablama rasta iz
Maslowljeva hijerarhijskog modela motivacije. Istraživanje je
provedeno na uzorku od 124 studenta i 176 studentica splitskog
sveučilišta. U ispitivanju su rabljene sljedeće skale: kratka forma
UCLA, skala preferirane samoće, samopoštovanja, kratki indeks
samoaktualizacije, Hillove skale afilijativne motivacije, skala
sramežljivosti i skala “master orientation” (Nurmi i sur., 1996.).
Rezultati su potvrdili konceptualnu odvojenost usamljenosti i
samoće, ali i njihovu umjerenu pozitivnu povezanost, što indicira
da se željena samoća rabi za suočavanje s usamljenošću, a ne
samo za kreativne aktivnosti kao što se pretpostavilo na osnovi
koncepta samoaktualizacije. Najboljim prediktorima usamljenosti
pokazale su se varijable Maslowljeva modela (negativna
povezanost s afilijativnom motivacijom, samopoštovanjem i
samoaktualizacijom), ali i sa spolom (u smislu da su mladići
usamljeniji). Navedene varijable objasnile su značajno manji
postotak varijance samoće što upućuje na potrebu daljnjih
istraživanja samoće kao važnog dijela adolescentskog iskustva.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20457

URI

https://hrcak.srce.hr/20457

Datum izdavanja:

31.10.1998.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.590 *