hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.16.3.11

Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja

Snježana Dubovicki   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4770-3371 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Tena Velki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (225 KB) str. 595-610 preuzimanja: 220* citiraj
APA 6th Edition
Dubovicki, S., Mlinarević, V. i Velki, T. (2018). Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja. Nova prisutnost, XVI (3), 595-610. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11
MLA 8th Edition
Dubovicki, Snježana, et al. "Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja." Nova prisutnost, vol. XVI, br. 3, 2018, str. 595-610. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11. Citirano 21.07.2019.
Chicago 17th Edition
Dubovicki, Snježana, Vesnica Mlinarević i Tena Velki. "Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja." Nova prisutnost XVI, br. 3 (2018): 595-610. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11
Harvard
Dubovicki, S., Mlinarević, V., i Velki, T. (2018). 'Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja', Nova prisutnost, XVI(3), str. 595-610. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11
Vancouver
Dubovicki S, Mlinarević V, Velki T. Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja. Nova prisutnost [Internet]. 2018 [pristupljeno 21.07.2019.];XVI(3):595-610. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11
IEEE
S. Dubovicki, V. Mlinarević i T. Velki, "Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja", Nova prisutnost, vol.XVI, br. 3, str. 595-610, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.16.3.11

Sažetak
U novije vrijeme u društvenim znanostima, a posebno u pedagogiji, različita istraživačka iskustva podrazumijevaju različite istraživačke stilove i filozofske pristupe koje je potrebno poznavati prije provođenja istraživanja. U radu se daje pregled različitih istraživačkih pristupa i znanstvenih paradigmi u okviru kojih je moguće kreirati i usmjeriti osobni istraživački projekt (istraživanje). Cilj i svrha rada je istražiti i upoznati različite istraživačke pristupe i metodološke okvire koji se ogledaju u zastupljenosti stanovitih znanstvenih paradigmi, primjeni kvalitativne i kvantitativne metodologije te različitih istraživačkih tehnika kojima se u svojim istraživanjima koriste budući učitelji. Iz navedenih je razloga istraženo 159 diplomskih radova studenata Učiteljskoga studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku koji su javno obranjeni od siječnja 2015. do prosinca 2017. godine. Uvidom u diplomske radove studenata dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnoga broja diplomskih radova (159), njih 132 (83 %) ima istraživanje. Nadalje, znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima su društvene znanosti (36,47 %), a unutar njih polje pedagogije (46,55 %). Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Od svih istraženih znanstvenih paradigmi, najzastupljenija je pozitivistička (60,6 %), a potom konstruktivistička (17,43 %) i postpozitivistička (15,91 %) paradigma. Dominiraju primijenjena istraživanja (78 %), dok su razvojna istraživanja (5 %) još uvijek nedovoljno zastupljena i prihvaćeno kod studenata.

Ključne riječi
diplomski radovi; studenti učiteljskoga studija; vrste istraživanja; znanstvene paradigme

Hrčak ID: 209172

URI
https://hrcak.srce.hr/209172

[engleski]

Posjeta: 327 *