Stručni rad
https://doi.org/10.17234/SocEkol.27.2.3
Komparativni pregled obrazovanja za održivi razvoj i istraživanje potreba za stručnjacima u Hrvatskoj
Anastasya Raditya-Ležaić
; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Ulica Ljudevita Farkaša Vukotinovića 2, 10 000 Zagreb
Ana-Maria Boromisa
Sanja Tišma
Sažetak
Održivi razvoj ima tri dimenzije: ekonomsku, društvenu i okolišnu. Ekonomski rast neophodan je, ali ne i dovoljan za razvoj. Pitanje očuvanja i održivog korištenja okoliša kao poluge razvoja postupno se integrira u razvojne politike. Međutim, iako su društvena pitanja, osobito ona vezana uz obrazovanje prepoznata među ključnim odrednicama održivog razvoja, obrazovanje za održivi razvoj u Hrvatskoj ne provodi se sustavno.
U ovom se radu najprije daje pregled razvoja koncepta održivog razvoja. Slijedi prikaz obrazovanja za održivi razvoj, pri čemu se najprije prikazuju preporuke međunarodnih organizacija za obrazovanje za održivi razvoj, a zatim način provedbe u odabranim zemljama na različitim razinama obrazovanja (predškolsko, školsko i visoko). Treći dio rada ocrtava stanje u Hrvatskoj. Uz pregled postojećih programa i dosadašnjih istraživanja donosimo i još neobjavljene rezultate istraživanja o potrebama poslodavaca u Hrvatskoj za stručnjacima za održivi razvoj. Nalazi pokazuju da poslodavci u Hrvatskoj prepoznaju potrebu za zapošljavanjem stručnjaka za održivi razvoj.
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj; stručnjaci za održivi razvoj; obrazovanje u Hrvatskoj; održivi razvoj
Hrčak ID:
209337
URI
Datum izdavanja:
23.11.2018.
Posjeta: 5.078 *