Izvorni znanstveni članak
DINAMIČKI EFEKTI SRAZA U OSNIVANJU BRODA
Milan Čuvalo
; Fakultet strojarstva i brodogradnje Zagreb
Sažetak
U radu je izložena jedna praktična metoda za određivanje značajki sraza i efekata na brodsku konstrukciju. Analiziran je utjecaj oblika pramčanih rebara na efekte sraza te je data metodologija određivanja faktora forme, kao jednog od utjecajnih faktora u problematici sraza. Pored faktora fonne rebara, razmatrana je vjerojatnost pojave sraza, broj srazova u jedinici vremena, vremenski razmak između sukcesivnih srazova, najvjerojatniji
najveći tlak, najveći tlak za, projektne uvjete u zadanim okolišnim uvjetima. Povećanje tlaka na oplatu dna, kao posljedica sraza, može uzrokovati trajne deformacije limova dna. Izvodi se pojam održive brzine u realnim uvjetima valovlja, s obzirom na dopusteni tlak na oplatu, što definira dva područja brzina plovidbe: područje sigurno (99%) od oštećenja i područje brzina u kojem je moguće očekivati
plastične deformacije limova dna. Metoda je prikladna za korištenje u fazi osnivanja broda, točnije, definiranja forme pramčanog dijela broda. Podrazumijeva se da posjedujemo alat za, određivanje gibanja broda u vertikalnoj ravnini na nepravilnom valovlju, što je preduvjet
za kvantificiranje elemenata sraza.
Ključne riječi
Hrčak ID:
209999
URI
Datum izdavanja:
27.6.1991.
Posjeta: 701 *