Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DINAMIČKI EFEKTI SRAZA U OSNIVANJU BRODA

Milan Čuvalo ; Fakultet strojarstva i brodogradnje Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 14.039 Kb

str. 59-63

preuzimanja: 252

citiraj


Sažetak

U radu je izložena jedna praktična metoda za određivanje značajki sraza i efekata na brodsku konstrukciju. Analiziran je utjecaj oblika pramčanih rebara na efekte sraza te je data metodologija određivanja faktora forme, kao jednog od utjecajnih faktora u problematici sraza. Pored faktora fonne rebara, razmatrana je vjerojatnost pojave sraza, broj srazova u jedinici vremena, vremenski razmak između sukcesivnih srazova, najvjerojatniji
najveći tlak, najveći tlak za, projektne uvjete u zadanim okolišnim uvjetima. Povećanje tlaka na oplatu dna, kao posljedica sraza, može uzrokovati trajne deformacije limova dna. Izvodi se pojam održive brzine u realnim uvjetima valovlja, s obzirom na dopusteni tlak na oplatu, što definira dva područja brzina plovidbe: područje sigurno (99%) od oštećenja i područje brzina u kojem je moguće očekivati
plastične deformacije limova dna. Metoda je prikladna za korištenje u fazi osnivanja broda, točnije, definiranja forme pramčanog dijela broda. Podrazumijeva se da posjedujemo alat za, određivanje gibanja broda u vertikalnoj ravnini na nepravilnom valovlju, što je preduvjet
za kvantificiranje elemenata sraza.

Ključne riječi

Hrčak ID:

209999

URI

https://hrcak.srce.hr/209999

Datum izdavanja:

27.6.1991.

Posjeta: 701 *