Odgojno-obrazovne teme, Vol. 1 No. 1-2, 2018.
Prethodno priopćenje
Evaluacija tematskih radionica muzejskoga programa Čudotvornica
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Andrea Rotim
orcid.org/0000-0001-5993-878X
Tamara Mataija
orcid.org/0000-0001-8094-3831
; Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka
Sažetak
Temeljni je cilj rada prikazati evaluacije radionice Čudotvornica Pomorskoga i povijesnoga muzeja Hrvatskoga primorja Rijeka za djecu s aspekta učenika, voditelja, učitelja i roditelja kako bi se utvrdio doživljaj radionice iz različitih perspektiva. U istraživanju je sudjelovalo 572 ispitanika, od toga 340 učenika, 25 voditelja, 23 učitelja i 184 roditelja. Korištene su metode kvantitativne metodologije, uz neke kvalitativne pokazatelje.
Učenici su vrlo pozitivno evaluirali istraživačku komponentu i vlastitu motiviranost, dok su aspekt primjene znanja evaluirali malo slabije. Razlike između djevojčica i dječaka utvrđene su na radionici Kad narastem, bit ću kustos, nakon koje djevojčice više, a dječaci manje planiraju primijeniti i razmišljati o naučenom. Mlađi učenici imaju veću motivaciju i želju za ponovnim sudjelovanjem na Malim arheolozima, a stariji bi više primjenjivali i razmišljali o naučenom u radionici Kad narastem, bit ću kustos. Voditeljice su najzadovoljnije poticajnim sredstvima Muzeja, dok slabije procjenjuju zadovoljstvo provedenim metodama rada. Roditeljima je drago da je dijete iskustveno učilo u pratnji učiteljice i smatraju kako je dobro da škola surađuje s muzejima. Učiteljice su motiviranost učenika procijenile kao visoku te smatraju kako je znanje učenika prošireno i obogaćeno novim spoznajama.
Doprinos je rezultata u pozitivnoj verifikaciji provedenih radionica i preporuci za provedbom ovoga vida iskustvenoga učenja u odgojno-obrazovnoj praksi.
Ključne riječi
evaluacija; muzej; muzejska pedagogija; radionica
Hrčak ID:
211092
URI
Datum izdavanja:
23.10.2018.
Posjeta: 1.618 *