Stručni rad
Uporaba korpusa u poučavanju hrvatskoga kao drugoga i inoga jezika
Kristina Posavec
orcid.org/0000-0003-0449-6325
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U članku se razmatra i istražuje odnos uporabe korpusa u poučavanju hrvatskoga kao drugoga i inoga jezika. Na temelju korpusnih primjera i primjene korpusnih alata želi se uputiti na to da su korpusi vrijedan izvor dodatnih saznanja i spoznaja o jeziku, ne samo u svrhu poučavanja jezika već i u svrhu provedbe leksičkih i leksikografskih istraživanja i studija. Uporabom korpusnih alata leksikografi mogu dobiti uvid u različita značenja pojedinih riječi, ovisno o kontekstu u kojem se pojavljuju. Korpusi leksikografima pružaju velik broj raznolikih sadržaja, na temelju kojih mogu analizirati riječi i pojmove. Primjeri analize hrvatskoga jezika dobiveni su pretraživanjem najvećega korpusa hrvatskoga jezika, hrWaC-a (Hrvatskoga web korpusa) jer, osim što posjeduje najveći broj pojavnica, hrWaC obuhvaća uporabni jezik, što je relevantna činjenica kod poučavanja stranoga jezika. Osim što se rad bavi uporabom korpusa u svrhu poučavanja hrvatskoga jezika, navode se i primjeri na koji način leksikografi mogu primijeniti korpus i korpusne alate u svojim studijama i istraživanjima. Poseban je naglasak stavljen na prikaz korištenja kolokacija, čestota i iščitavanja konkordancijskih nizova u svrhu analize hrvatskoga jezika.
Ključne riječi
korpus; korpusna lingvistika; hrvatski jezik; kolokacije; konkordancije
Hrčak ID:
213584
URI
Datum izdavanja:
20.12.2018.
Posjeta: 2.100 *