hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli

Sara Delač   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6599-9466 ; Filozofski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Croatia
Marina Stanić ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Croatia
Tihana Koprivnjak   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9881-6419 ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (408 KB) str. 27-38 preuzimanja: 82* citiraj
APA 6th Edition
Delač, S., Stanić, M. i Koprivnjak, T. (2018). Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 8 (2), 27-38. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/213867
MLA 8th Edition
Delač, Sara, et al. "Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 8, br. 2, 2018, str. 27-38. https://hrcak.srce.hr/213867. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Delač, Sara, Marina Stanić i Tihana Koprivnjak. "Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 8, br. 2 (2018): 27-38. https://hrcak.srce.hr/213867
Harvard
Delač, S., Stanić, M., i Koprivnjak, T. (2018). 'Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 8(2), str. 27-38. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/213867 (Datum pristupa: 24.11.2020.)
Vancouver
Delač S, Stanić M, Koprivnjak T. Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.11.2020.];8(2):27-38. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/213867
IEEE
S. Delač, M. Stanić i T. Koprivnjak, "Odrednice poduzetničke budnosti: efekt demografskih i metakognitivnih varijabli", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.8, br. 2, str. 27-38, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/213867. [Citirano: 24.11.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (408 KB) str. 27-38 preuzimanja: 57* citiraj
APA 6th Edition
Delač, S., Stanić, M. i Koprivnjak, T. (2018). Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 8 (2), 27-38. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/213867
MLA 8th Edition
Delač, Sara, et al. "Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 8, br. 2, 2018, str. 27-38. https://hrcak.srce.hr/213867. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Delač, Sara, Marina Stanić i Tihana Koprivnjak. "Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 8, br. 2 (2018): 27-38. https://hrcak.srce.hr/213867
Harvard
Delač, S., Stanić, M., i Koprivnjak, T. (2018). 'Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 8(2), str. 27-38. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/213867 (Datum pristupa: 24.11.2020.)
Vancouver
Delač S, Stanić M, Koprivnjak T. Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.11.2020.];8(2):27-38. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/213867
IEEE
S. Delač, M. Stanić i T. Koprivnjak, "Determinants of entrepreneurial alertness: the effect of demographic and metacognitive variables", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.8, br. 2, str. 27-38, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/213867. [Citirano: 24.11.2020.]

Sažetak
Poduzetnička budnost je koncept koji spaja dva odvojena područja istraživanja – kognitivnu teoriju s teorijom stvaranja i otkrivanja poduzetničkih prilika. Prvotno je poduzetnička budnost bila definirana kao sposobnost pojedinca da u uvjetima ograničenih informacija uoči i prepozna prilike. Inicijalna istraživanja poduzetničke budnosti kasnije su proširena uključivanjem pojmova poput aktivnog djelovanja i proaktivnog stava kao temeljnih komponenti poduzetničkog ponašanja. U konačnici, istraživači su identificirali tri temeljna elementa budnosti: skeniranje i pretraživanje, udruživanje i povezivanje te vrednovanje i prosudbu. Ovo istraživanje nadovezuje se na prethodna istraživanja tako da nastoji identificirati odrednice poduzetničke budnosti. Svrha je studije istražiti ulogu demografskih varijabli (rod, razina obrazovanja, smjer studija, prethodno radno iskustvo i roditelji kao uzor u poduzetništvu) te metakognitivnog znanja i metakognitivnog iskustva kao najčešće upotrebljivanih indikatora poduzetničke metakognicije. Uzorak je obuhvatio 84 studenta poslovne ekonomije koji studiraju na šest različitih smjerova (marketing, financije, menadžment, poduzetništvo, trgovina i logistika te poslovna informatika), a podaci su analizirani metodom linearne regresije. Rezultati istraživanja ukazuju na snažnu pozitivnu povezanost između poduzetničke budnosti i metakognitivnog znanja i iskustva. Nadalje, prethodno radno iskustvo, godina studija i smjer studija imaju važnu ulogu u određivanju poduzetničke budnosti. U konačnici, model objašnjava 38,6% varijance.

Ključne riječi
poduzetnička prilika; metakognitivno znanje; metakognitivno iskustvo

Hrčak ID: 213867

URI
https://hrcak.srce.hr/213867

[engleski]

Posjeta: 328 *