Agroeconomia Croatica, Vol. 8 No. 1, 2018.
Izvorni znanstveni članak
Stavovi mladih potrošača o cijeni i promociji mlijeka i mliječnih proizvoda
Jelena Kristić
orcid.org/0000-0003-4465-2900
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ivana Fosić
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ana Crnčan
orcid.org/0000-0002-9320-8550
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Cijena i promocija, kao elementi marketinškog miksa, vrlo su važni za pozicioniranje proizvoda i njihovo diferenciranje od konkurencije. Kako bi njihova pravilna upotreba bila i učinkovita, proizvođači bi trebali poznavati kupovne i prehrambene navike svojih potrošača, ali i potencijalnih kupaca. U cilju utvrđivanja stavova potrošača o važnosti cjenovnih i promotivnih elemenata mlijeka i mliječnih proizvoda te identificiranja eventualnih razlika u njihovim stavovima s obzirom na različite demografske varijable, provedeno je istraživanje osobnim ispitivanjem na uzorku od 1.157 ispitanika. Rezultati su pokazali kako su cijena (M = 3,36) i promocija mlijeka i mliječnih proizvoda (M = 3,34) potrošačima podjednako bitni. Cijena mlijeka je važnija potrošačima trajnog mlijeka (p<0,05) u odnosu na potrošače svježeg mlijeka, kao i potrošačima s nižim mjesečnim prihodom kućanstva (p<0,000). Konzumenti svježeg mlijeka se više slažu s tvrdnjom o vjernosti isključivo jednoj marki proizvoda (p<0,01), kao i ispitanici koji se isključivo bave poljoprivrednom djelatnošću (p=0,012). Ispitanici s ruralnih područja se više slažu s tvrdnjom kako su cijene mlijeka domaćih proizvođača znatno niže od stranih proizvođača (p= 0,011).
Ključne riječi
mlijeko; mliječni proizvodi; cijena; promocija; lojalnost kupaca
Hrčak ID:
214204
URI
Datum izdavanja:
14.12.2018.
Posjeta: 1.610 *