Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20180235
Uloga društvenih medija u audiovizualnoj komunikaciji terorističkih organizacija: IRA i ETA
Tomislav Berišić
; Vodoopskrba i odvodnja Zagreb
Maja Banovac Barić
; Edward Bernays University College
Sažetak
Irska republikanska armija (IRA) i Euskadi Ta Askatasuna (ETA) dvije su najstarije europske terorističke organizacije koje su aktivne već više od pola stoljeća. Riječ je o organizacijama koje se nasilnim i političkim putem bore za neovisnost svojih regija: ETA za neovisnost Baskije od Španjolske, a IRA za odvajanje Sjeverne Irske od Ujedinjenog Kraljevstva i ujedinjenje s Republikom Irskom. U novije doba internet je postao jedna od najdinamičnijih platformi na kojoj razne terorističke organizacije vode virtualne propagandne bitke, a ovaj rad analizirao je prisutnost IRA-e i ETA-e na društvenim medijima, odnosno Youtubeu. Metodom analize sadržaja u razdoblju od 1. ožujka do 1. lipnja 2016. godine analizirana je audiovizualna komunikacija IRA-e i ETA-e na Youtubeu kojom se pokazalo da nijedna organizacija ne predstavlja direktnu sigurnosnu ugrozu niti su izravno uključene u širenje svoje propagande
Ključne riječi
terorizam; društveni mediji; Youtube; IRA; ETA
Hrčak ID:
214543
URI
Datum izdavanja:
30.12.2018.
Posjeta: 2.005 *