Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20180235

Uloga društvenih medija u audiovizualnoj komunikaciji terorističkih organizacija: IRA i ETA

Tomislav Berišić ; Vodoopskrba i odvodnja Zagreb
Maja Banovac Barić ; Edward Bernays University College


Puni tekst: hrvatski pdf 3.608 Kb

str. 72-94

preuzimanja: 625

citiraj


Sažetak

Irska republikanska armija (IRA) i Euskadi Ta Askatasuna (ETA) dvije su najstarije europske terorističke organizacije koje su aktivne već više od pola stoljeća. Riječ je o organizacijama koje se nasilnim i političkim putem bore za neovisnost svojih regija: ETA za neovisnost Baskije od Španjolske, a IRA za odvajanje Sjeverne Irske od Ujedinjenog Kraljevstva i ujedinjenje s Republikom Irskom. U novije doba internet je postao jedna od najdinamičnijih platformi na kojoj razne terorističke organizacije vode virtualne propagandne bitke, a ovaj rad analizirao je prisutnost IRA-e i ETA-e na društvenim medijima, odnosno Youtubeu. Metodom analize sadržaja u razdoblju od 1. ožujka do 1. lipnja 2016. godine analizirana je audiovizualna komunikacija IRA-e i ETA-e na Youtubeu kojom se pokazalo da nijedna organizacija ne predstavlja direktnu sigurnosnu ugrozu niti su izravno uključene u širenje svoje propagande

Ključne riječi

terorizam; društveni mediji; Youtube; IRA; ETA

Hrčak ID:

214543

URI

https://hrcak.srce.hr/214543

Datum izdavanja:

30.12.2018.

Posjeta: 2.005 *