Informatologia, Vol. 40 No. 4, 2007.
Prethodno priopćenje
OBRAZOVANJE KAO NAJZNAČAJNIJI STUP NA PUTU U DRUŠTVO ZNANJA
Nihada Mujić
; Pravni fakultet, Sveučilište u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Lisabonskom su agendom zemlje Europske unije svojim ciljem razvoja do 2010. godine definirale postizanje najveće konkurentnosti i postajanje društvom znanja. Ovako definirani ciljevi su varijabla jer su nekima, prije svega razvijenim zemljama EU15 već sada standard, drugima su realna perspektiva dok su nekima čista utopija. Jednim od najznačajnijih stupova za postizanje ovoga cilja smatra se obrazovanje. U Hrvatskoj je započeo proces prilagodbe obrazovnog procesa koji zahtijeva temeljnu promjenu u procesu mišljenja i prijelaz s klasičnih «adaptivnih» modela utemeljenih na primanju informacija, na «stvaralačke» modele učenja činjenjem i stalnim povećavanjem svojih sposobnosti za stvaranje svoje budućnosti. Prepreka na ovome putu mogu biti roditelji i nastavnici koji su u vremenu digitalnog rascjepa zadržali tržišnu i vlasničku orijentaciju svojstvenu industrijskom društvu i time postali nekompetentni za rješavanje problema i kreiranje budućnosti svoje informacijski, mrežno i pristupom orijentirane djece.
Ključne riječi
društvo koje pokreče znanje; obrazovanje; kreativno razmišljanje; učenje
Hrčak ID:
21531
URI
Datum izdavanja:
27.12.2007.
Posjeta: 4.457 *