Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.7
Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja
Mira Klarin
orcid.org/0000-0003-4138-7531
; Sveučilište u Zadru
Slavica Šimić Šašić
orcid.org/0000-0002-4465-1716
; Sveučilište u Zadru
Ivana Sučić Šantek
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju socijalne distance, životnih vrijednosti I poštovanja prema različitim skupinama studenata s invaliditetom. U tu svrhu proveli smo istraživanje na 473 studenta primjenom sljedećih mjernih instrumenata konstruiranih za potrebe ovog istraživanja: Skala socijalne distance koja mjeri spremnost studenta da prihvati određenu vrstu socijalnog odnosa sa studentom koji ima određeni invaliditet, Skala poštovanja osoba s invaliditetom i Inventar životnih vrijednosti. Rezultati ovog istraživanja upućuju na zaključak da je prihvaćanje osoba s invaliditetom na razini prijateljstva. Također vidljivo je da studenti imaju najveću distancu prema studentima koji imaju psihičkih teškoća. Studentice su spremnije sklopiti bliskiji odnos sa studentom koji ima oštećenje vida i/ili sluha u odnosu na studente. U ostalim procjenama socijalne distance nema statistički značajne razlike između studentica i studenata. Također studentice pokazuju veće poštovanje prema osobama s invaliditetom. Studenti koji imaju naglašenije životne vrijednosti koje se odnose na brigu za druge i studenti koji imaju veće poštovanje prema studentima s invaliditetom, ujedno izražavaju manju socijalnu distancu. Zabilježene su spolne razlike i u životnim vrijednostima neovisnosti i odgovornosti i brige za druge u smjeru većih vrijednosti kod studentica. Spolne razlike interpretirali smo u skladu s teorijom socijalizacije i teorijom evolucije.
Ključne riječi
studenti s invaliditetom; socijalna distance; životne vrijednosti; poštovanje
Hrčak ID:
215677
URI
Datum izdavanja:
14.1.2019.
Posjeta: 2.431 *