Pregledni rad
GERILSKI PRISTUP IMPLEMENTACIJI KONCEPTA CRMa 2.0
Branimir Dukić
orcid.org/0000-0002-4821-7327
; Ekonomski fakultet u Osijeku
Marija Besten
; Osijek
Stojanka Dukić
orcid.org/0000-0002-4821-7327
; dux Mission d.o.o. Osijek
Sažetak
Društvene mreže predstavljaju svojevrsne virtualne trgove, odnosno tržnice
na kojima se odvija suvremeni društveni i ekonomski život. Kao točka
dodira između ponude i potražnje u virtualnome okruženju, društvene
mreže su pogodne za implementaciju kolaborativnoga dijela sustava
za upravljanje odnosima s potrošačima, a time postaju i temelj za izgradnju
suvremenih integralnih sustava za upravljanje odnosima s potrošačima.
No, virtualne društvene mreže obuhvaćaju velik broj sastavnica koje
okupljaju ogroman broj ljudi i djeluju bez vremenskoga i prostornoga
ograničenja. Da bi se razriješio problem složenosti holističkoga pristupa
implementaciji upravljanja odnosima s potrošačima na virtualnim društvenim
mrežama, kao racionalna alternativa nameće se gerilski pristup
rješavanju ovoga problema. Radi kvalitetnijega rješavanja problema,
istraženo je što je to marketing odnosa, odnosno koncept upravljanja
odnosima s potrošačima, te su sagledana načela njegova djelovanja. Također,
istražen je koncept Weba 2.0 te mjesto i uloga društvenih mreža
u njemu, kao i njihova popularnost. Konačno, anketiranjem je istraženo
sudjelovanje ispitanika u društvenim mrežama, njihova mišljenja o
potencijalima društvenih mreža i na temelju toga predložena su načela
gerilskoga pristupa implementaciji koncepta CRM-a 2.0. Ona podrazumijevaju
prije svega prihvaćanje koncepta CRM-a 2.0 zbog njegove sveobuhvatnosti
i važnosti, ali i koncentraciju prilikom implementacije na
najpopularnije društvene mreže među ispitanicima.
Ključne riječi
marketing; marketing odnosa; CRM 2.0; gerilski; Web 2.0; društvene mreže
Hrčak ID:
216126
URI
Datum izdavanja:
16.12.2015.
Posjeta: 1.733 *