hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.17.1.1

Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća

Irena Sever Globan ; Odjel za komunikologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Ana Kralj ; Suradnica na RTL televiziji, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (736 KB) str. 5-27 preuzimanja: 128* citiraj
APA 6th Edition
Sever Globan, I. i Kralj, A. (2019). Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća. Nova prisutnost, XVII (1), 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
MLA 8th Edition
Sever Globan, Irena i Ana Kralj. "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 1, 2019, str. 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1. Citirano 16.11.2019.
Chicago 17th Edition
Sever Globan, Irena i Ana Kralj. "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća." Nova prisutnost XVII, br. 1 (2019): 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
Harvard
Sever Globan, I., i Kralj, A. (2019). 'Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća', Nova prisutnost, XVII(1), str. 5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
Vancouver
Sever Globan I, Kralj A. Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.11.2019.];XVII(1):5-27. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1
IEEE
I. Sever Globan i A. Kralj, "Akcijske filmske junakinje na početku novog tisućljeća", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 1, str. 5-27, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.1.1

Sažetak
Suvremeni mediji su jedan od čimbenika koji sudjeluju u oblikovanju osobnog i društvenog identiteta, kao i vrijednosti na globalnoj razini, čemu pripada i definiranje i oblikovanje rodnih uloga. One se u medijima najčešće prikazuju kroz razne stereotipe, s time da se tradicionalno muške osobine češće naglašavaju kao vrjednije, dok je žena u medijima (posebno onima fikcijskog karaktera) svedena na objekt muške žudnje. Članak stoga pokušava otkriti je li u posljednjem desetljeću došlo do kakvih promjena s obzirom na (ne)stereotipan prikaz filmskih junaka i junakinja akcijskog žanra u holivudskim uspješnicama. Iz tog je razloga metodom analize sadržaja analizirano 86 glavnih i većih sporednih likova u deset najgledanijih filmova prema »Yearly Box Office« između 2007. i 2016. godine te je zaključeno da su rodni stereotipi i dalje prisutni u akcijskim filmskim uspješnicama, posebno s obzirom na premalu prisutnost ženskih glavnih likova te erotizaciju i objektivizaciju ženskog tijela.

Ključne riječi
mediji; rodne uloge; stereotipi; akcijski film; filmski junaci

Hrčak ID: 218150

URI
https://hrcak.srce.hr/218150

[engleski]

Posjeta: 242 *