hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.17.1.4

Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture

Marija Brajčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Mara Šućur   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4658-6786

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 59-73 preuzimanja: 84* citiraj
APA 6th Edition
Brajčić, M. i Šućur, M. (2019). Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture. Nova prisutnost, XVII (1), 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
MLA 8th Edition
Brajčić, Marija i Mara Šućur. "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture." Nova prisutnost, vol. XVII, br. 1, 2019, str. 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4. Citirano 15.09.2019.
Chicago 17th Edition
Brajčić, Marija i Mara Šućur. "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture." Nova prisutnost XVII, br. 1 (2019): 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
Harvard
Brajčić, M., i Šućur, M. (2019). 'Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture', Nova prisutnost, XVII(1), str. 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
Vancouver
Brajčić M, Šućur M. Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [pristupljeno 15.09.2019.];XVII(1):59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
IEEE
M. Brajčić i M. Šućur, "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture", Nova prisutnost, vol.XVII, br. 1, str. 59-73, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4

Sažetak
Upoznavanje učenika s likovno-umjetničkom djelom značajan je cilj predmeta likovne kulture. Utjecaj likovno-umjetničkog djela na dječju percepciju, moć uočavanja kao i razvoj estetskih vrijednosti iznimno je važan za daljnji razvoj i napredak učenika ne samo u likovnoj kulturi, već i u ostalim odgojno-obrazovnim područjima. Znanstvena teorija drži da ni jedan nastavni sat likovne kulture ne bi trebao proteći bez prikaza likovno- umjetničkog djela. Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture u nižim razredima osnovne škole. Uspoređeni su odgovori 80 učitelja s područja Splitsko-dalmatinske županije i 80 studenata četvrte i pete godine Učiteljskog studija u Splitu koji u okviru studija održavaju ispitne satove iz likovne kulture. Svrha je istraživanja bila utvrditi koliko učitelji ili studenti koriste likovna djela na nastavi likovne kulture i na koji način ih predstavljaju učenicima. Istraživanje je pokazalo da većina navedenih varijabli ide u korist studentima, izuzev pitanja koja se odnose na pokazivanja figurativnih djela na nastavi likovne kulture i pokazivanje djela domaćih umjetnika na nastavi likovne kulture, kod kojih ne postoji statistička značajnost. I učitelji u studenti se u podjednakoj mjeri odlučuju za figurativna djela i djela domaćih umjetnika.

Ključne riječi
likovna kultura; likovno djelo; učitelji; studenti

Hrčak ID: 218164

URI
https://hrcak.srce.hr/218164

[engleski]

Posjeta: 165 *