hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.17.1.4

Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture

Marija Brajčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Mara Šućur   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4658-6786

Fulltext: croatian, pdf (145 KB) pages 59-73 downloads: 243* cite
APA 6th Edition
Brajčić, M. & Šućur, M. (2019). Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture. Nova prisutnost, XVII (1), 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
MLA 8th Edition
Brajčić, Marija and Mara Šućur. "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture." Nova prisutnost, vol. XVII, no. 1, 2019, pp. 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4. Accessed 16 Jul. 2020.
Chicago 17th Edition
Brajčić, Marija and Mara Šućur. "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture." Nova prisutnost XVII, no. 1 (2019): 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
Harvard
Brajčić, M., and Šućur, M. (2019). 'Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture', Nova prisutnost, XVII(1), pp. 59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
Vancouver
Brajčić M, Šućur M. Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture. Nova prisutnost [Internet]. 2019 [cited 2020 July 16];XVII(1):59-73. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4
IEEE
M. Brajčić and M. Šućur, "Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture", Nova prisutnost, vol.XVII, no. 1, pp. 59-73, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.17.1.4

Abstracts
Upoznavanje učenika s likovno-umjetničkom djelom značajan je cilj predmeta likovne kulture. Utjecaj likovno-umjetničkog djela na dječju percepciju, moć uočavanja kao i razvoj estetskih vrijednosti iznimno je važan za daljnji razvoj i napredak učenika ne samo u likovnoj kulturi, već i u ostalim odgojno-obrazovnim područjima. Znanstvena teorija drži da ni jedan nastavni sat likovne kulture ne bi trebao proteći bez prikaza likovno- umjetničkog djela. Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture u nižim razredima osnovne škole. Uspoređeni su odgovori 80 učitelja s područja Splitsko-dalmatinske županije i 80 studenata četvrte i pete godine Učiteljskog studija u Splitu koji u okviru studija održavaju ispitne satove iz likovne kulture. Svrha je istraživanja bila utvrditi koliko učitelji ili studenti koriste likovna djela na nastavi likovne kulture i na koji način ih predstavljaju učenicima. Istraživanje je pokazalo da većina navedenih varijabli ide u korist studentima, izuzev pitanja koja se odnose na pokazivanja figurativnih djela na nastavi likovne kulture i pokazivanje djela domaćih umjetnika na nastavi likovne kulture, kod kojih ne postoji statistička značajnost. I učitelji u studenti se u podjednakoj mjeri odlučuju za figurativna djela i djela domaćih umjetnika.

Keywords
likovna kultura; likovno djelo; učitelji; studenti

Hrčak ID: 218164

URI
https://hrcak.srce.hr/218164

[english]

Visits: 444 *