hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

TEORIJA JAZA ZNANJA

Zdravko Šorđan ; Srpsko komunikološko društvo, Beograd, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (80 KB) str. 56-59 preuzimanja: 562* citiraj
APA 6th Edition
Šorđan, Z. (2008). TEORIJA JAZA ZNANJA. Informatologia, 41 (1), 56-59. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21833
MLA 8th Edition
Šorđan, Zdravko. "TEORIJA JAZA ZNANJA." Informatologia, vol. 41, br. 1, 2008, str. 56-59. https://hrcak.srce.hr/21833. Citirano 18.10.2019.
Chicago 17th Edition
Šorđan, Zdravko. "TEORIJA JAZA ZNANJA." Informatologia 41, br. 1 (2008): 56-59. https://hrcak.srce.hr/21833
Harvard
Šorđan, Z. (2008). 'TEORIJA JAZA ZNANJA', Informatologia, 41(1), str. 56-59. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21833 (Datum pristupa: 18.10.2019.)
Vancouver
Šorđan Z. TEORIJA JAZA ZNANJA. Informatologia [Internet]. 2008 [pristupljeno 18.10.2019.];41(1):56-59. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21833
IEEE
Z. Šorđan, "TEORIJA JAZA ZNANJA", Informatologia, vol.41, br. 1, str. 56-59, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21833. [Citirano: 18.10.2019.]

Sažetak
U procesu prevladavanja jaza znanja mora se poći od toga, da se kod ljudi ne razvija automatski interes za društvene probleme i društvene događaje uopće. Obitelj i slobodno vrijeme su ljudima subjektivno bliži. K tomu treba dodati da ljudima sa niskim stupnjem obrazovanja teško pada da prema kompleksnim društvenim situacijama i prema kompleksnoj društvenoj problematici nađu osobni odnos, što bi u njima probudilo interes za traženje i primanje informacija. Da bi se aktivirao odnos prema informacijama bilo bi, pored ostalog, neophodno teorijski i praktički istražiti fenomen aktivnog traženja i prihvaćanja informacija. Traženje informacija je stalno povezano sa subjektivno viđenim i aktualno doživljenim događajima i problemima, koji tretiraju masovni mediji te sa svrsishodnošću informacija. Za masovne medije je dakle zadatak od prvorazrednog značaja, da različitim socijalnim skupinama društvene probleme predstave kao subjektivne probleme. U odnosu na teme masovnih medija, osobe sa višim stupnjem obrazovanja imaju prednost jer je njihovo opće znanje ujedno i predznanje odnosno predinformiranost. Takve osobe će lakše prihvatiti ponuđenu temu. Osim toga postojeće predznanje djeluje stimulativno i aktivira traženje informacija, dok slabo ili nikakvo predznanje djeluje u tom pogledu destimulativno, te tako ljudi ostaju bez stava, a samim tim i bez ponašanja, bez životne orijentiranosti.

Ključne riječi
mediji; jaz znanja; komunikacija

Hrčak ID: 21833

URI
https://hrcak.srce.hr/21833

[engleski]

Posjeta: 1.286 *