Sažetak sa skupa
VRŠNJAČKA EDUKACIJA KAO INOVATIVAN PRISTUP U POBOLJŠANJU MENTALNOG ZDRAVLJA MEĐU MLADIMA
Kristina Stamenković
orcid.org/0000-0002-8650-4837
; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Katarina Skopljak
; Ordinacija obiteljske medicine dr. Horvat-Hodžić, Gornja Stubica, Hrvatska
Hana Lučev
; Zavod za hitnu medicine Zadarske županije, Hrvatska
Mirela Šentija Knežević
; Gradski ured za zdravstvo, Zagreb, Hrvatska
Miroslav Hanževački
; Dom zdravlja Zagreb-Zapad, Hrvatska
Sažetak
Uvod: Vršnjačka edukacija postaje sve važnija u praksi kao snažan alat za promociju zdravlja. Promocijom mentalnog zdravlja adolescentima se pomaže u izgradnji otpornosti kako bi se mogli dobro snalaziti u teškim situacijama i nepovoljnim okolnostima u životu. Kako bi preuzeli aktivniju ulogu u poboljšanju zaštite mentalnog zdravlja među mladima, Međunarodna udruga studenata medicine Hrvatska u suradnji s Gradskim uredom za zdravstvo Grada Zagreba i Domom zdravlja Zagreb-Zapad pokrenuli su projekt o mentalnom zdravlju mladih. Projekt je baziran na vršnjačkoj edukaciji na način da prethodno educirani studenti medicine provode radionice u srednjim školama s ciljem promocije mentalnog zdravlja i rane prevencije. Cilj ove studije je procijeniti učinkovitost vršnjačke edukacije kao dobrog modela za promociju mentalnog zdravlja među mladima.
Metode: Provedeno je 7 radionica u 17 razreda, s ukupnim obuhvatom od 390 srednjoškolaca. Svaka radionica je evaluirana s Evaluacijskim obrascem propitujući mišljenje srednjoškolaca o korisnosti, zadovoljstvu, sadržaju, itd. Srednjoškolci su također ispunjavali Skalu svijesti o sebi (Fenigstein, Scheier, Buss, 1975) i Privatnu skalu svijesti o sebi (Huić, 2009) prije i nakon provođenja projekta kako bi objektivno procijenili učinak provedenih radionica na svijest o sebi.
Rezultati: Preliminarni rezultati su pokazali statistički značajnu promjenu u svim aspektima skale Svijesti o sebi na kraju projektu u usporedbi s upitnicima prije početka projekta. Najveći napredak se vidi na varijabli privatne svijesti o sebi (t = -3,474; p<.01), ali također se vidi napredak na varijablama koji procjenjuju svijest o svojim emocijama (t= -3,320; p<.01), svijest o svojoj kogniciji (t= -2,336; p<.05) i svijesti o svojem tijelu (t= -2,580; p<.01). Izvješća srednjoškolaca su pokazala i subjektivni napredak na njihovom mentalnom zdravlju i veliko zadovoljstvo projektom.
Zaključak: Vršnjačka edukacija bi se češće trebala uzeti u obzir kao snažan alat za aktivniji rad na poboljšanju mentalnog zdravlja među mladima, u suradnji sa službama za zaštitu mentalnog zdravlja te aktivnim angažmanom učitelja i roditelja.
Ključne riječi
Vršnjačka edukacija; promocija mentalnog zdravlja; zaštita mentalnog zdravlja; mladi
Hrčak ID:
218582
URI
Datum izdavanja:
31.12.2018.
Posjeta: 2.258 *