Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.11
TRADICIJSKA GLAZBA ISTRE U NASTAVI GLAZBENE KULTURE NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Snježana Močinić
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Pula, Hrvatska
Marija Crnčić Brajković
; Pula, Hrvatska
Sažetak
Tradicijska glazba utkana je u životu svake ljudske zajednice te se u njoj odražava način razmišljanja i stil života ljudi koji su ju stvarali, očuvali i prenosili mlađim generacijama. Osim što je izraz kreativnosti i želje za zabavom, tradicijska glazba dio je običaja i obreda vezanih uz svakidašnji život i važne događaje u životu svakog pojedinca. Nekada se generacijama prenosila isključivo usmenom predajom. Danas napretkom tehnike, sredstava komunikacije, usavršavanjem metoda poučavanja postaje to sve više zadaća škole. Prema nastavnom planu i programu za osnovnu školu na snazi u Republici Hrvatskoj (2006.) učitelj ima slobodu izbora tradicijskih motiva i napjeva kao i drugih tradicijskih sadržaja koje može uvrstiti u svoj izvedbeni nastavni program. U radu su iskazani podaci o realizaciji takvih sadržaja. U empirijskom istraživanju anketnim upitnikom ispitani su stavovi učitelja nižih razreda osnovne škole južne Istre o zastupljenosti tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture. Istraživanje je pokazalo različitosti u realizaciji tradicijskih sadržaja uvjetovane u prvom redu osobnim stajalištem učitelja/nastavnika. U očuvanju glazbene baštine suvremeni organizirani odgojno-obrazovni sustav ima neprocjenjivu ulogu. Redovnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima uz korelaciju s ostalim područjima učitelji mogu pomoću tradicijske glazbe upotpuniti širinu spoznaja te pridonijeti razvoju učeničkih znanja i vještina.
Ključne riječi
tradicijska glazba Istre; nastavni plan i program; Glazbena kultura; učitelji Glazbene kulture
Hrčak ID:
219667
URI
Datum izdavanja:
10.7.2018.
Posjeta: 5.403 *